Milyen gyakran jár a H5-ös BKV-járat?
Az Index birtokába került a BKV 2011-es paraméterkönyve (a teljes könyv ide kattintva letölthető ). A dokumentum tartalmazza többek között a közlekedési cég teljes járműállományának adatait és a májustól érvényes részletes menetrendeket.
A legjelentősebb változás a paraméterkönyvben a 6-os villamosok éjszakai közlekedtetése májustól, amelyek biztonságáról őrök gondoskodnak, számoltunk be róla korábban. Ezzel egyidejűleg a 906-os éjszakai járat megszűnik.
Kisebb követési távolsággal közlekednek majd a 7-es buszcsalád (7, 7E, 173, 173E) járatai, a 173-as vonalon 10 százalékkal nő a napi járatok száma, a 7-es vonalon pedig több alacsonypadlós buszt állítanak forgalomba. Sűrűbben, 10 percenként közeledik majd a 99-es busz, és eggyel több jármű szolgálja majd ki a 254E járatot.
Mivel sok panaszt kaptak a Ferihegyre az utolsó gépekkel érkezőktől, a BKK májustól meghosszabbítja a 200E repülőtéri busz üzemidejét, így azok éjjel negyed kettőig közlekednek májustól.
A kevésbé kihasznált járatokon ezek ellentételezésére lesz menetrend-módosítás. Az önkormányzat ugyanakkor hazugságnak minősítette, hogy 20 százalékkal csökkenne a járatok száma, mivel a délutáni csúcsidőben a 3 helyett, 3-4 perces követési idő lesz, más időszakokban nem változik a menetrend.
A Mexikói út és Rákospalota között járó 225-ös busz csak csúcsidőben közlekedik. A Keleti pályaudvar és a Dózsa György út között ingázó 79-es troli este nyolcig jár majd, hétvégén pedig nyolckor indul az első. A 105-ös busz pedig nem kerüli meg többé az Erzsébet teret.
A könnyebb azonosíthatóság okán beszámozzák a HÉV-vonalakat: a szentendrei a H5-ös, a ráckevei a H6-os, a csepeli a H7-es, a gödöllői a H8-as, míg a csömöri a H9-es számot kapja.
Bihary Gábor szocialista fővárosi képviselő szerint a paraméterkönyvhöz a korábbi évekkel ellentétben nem mellékeltek sem háttérszámításokat, sem tanulmányokat, de utasszámlálásokról szóló jelentéseket sem, így nem tudni, mi alapján döntött a főváros vezetése.