Jeggyel sarcolták a tűzijáték nézőit János-hegyen
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Augusztus 20-án este csak jeggyel lehetett felmenni a János-hegyi kilátóba, az első emeletre 1000, a másodikra 2000, a harmadikra 3000 forint volt a tarifa. Az önkormányzati tulajdonban lévő kilátó lezárása miatt a XII. kerületi jegyző rendőrségi feljelentést tett. A kilátó mellett üzemelő kávézó szerint viszont nem belépőjegyet szedtek, csupán a tűzijáték ideje alatt nyújtott catering szolgáltatásokért kértek pénzt.
A XII. kerület vezetése szerint botrány volt augusztus 20-án a János-hegyi kilátónál, amikor csak jegyváltás ellenében lehetett felmenni az egyébként ingyenesen látogatható épületbe. Váczi János alpolgármester szerint az eset után sokan őt is kérdőre vonták, hogy az önkormányzat miért szedett pénzt az ünnepi tűzijáték megtekintésére érkezőktől. Váczi blogjában azt írta, hogy hosszabb időbe telt, míg kinyomozták, hogy az önkormányzat nevében a kilátó mellett üzemeltetett kávézó tulajdonosa kért belépőt, anélkül, hogy erről értesítette volna a polgármesteri hivatalt.
A kilátóba szombaton este 1000, 2000, illetve 3000 forint ellenében lehetetett bemenni, attól függően, hogy a látogatók melyik szintről kívánták megnézni a tűzijátékot. Az első szintről, az „ezer forintos páholyból” azonban még nem is látszik a panoráma a környező fák lombjai miatt.
Az alpolgármester szerint a kávézóra vonatkozó bérleti szerződés egyértelműen rögzíti, hogy az üzemeltető köteles biztosítani a kilátó területére a szabad bejárást, ezért „minimum csalásról, jogalap nélküli gazdagodásról, és birtokháborításról beszélünk”. Váczi emellett bátorítja mindazokat, akik jegyet váltottak, és úgy érzik, hogy megkárosították, hogy kérje vissza a kifizetett összeget. „Ha pedig nem jár sikerrel, akkor a rendőrségen tegyen bejelentést.”
A kávézó üzemeltetője szerint az önkormányzat félreérti a történteket. Az Albatros Party Service Kft. marketing menedzsere, Kiss Beáta az Index kérdésére elmondta, nem belépőt szedtek augusztus 20-án, hanem a látogatók számára nyújtott catering szolgáltatásokért kértek pénzt. A marketinges azt nem tudta megmondani, hogy pontosan a cég pontosan milyen italokat vagy ételeket adott szolgáltatásként.
A meglehetősen későn született tervről megpróbálták előre értesíteni a szokásos kapcsolati rendben az önkormányzatot, de az nem sikerült. Az önkormányzat embere mégis megjelent 20-án este a kilátónál, ahol főként az ő reklamációi miatt mindenkinek visszafizették a pénzt – állította Kiss Beáta.