Jegy nélkül egyáltalán nem lett volna a kilátózás a János-hegyen

2011.08.24. 18:48

A fizetős vendéglátóipari program nélkül be sem lehetett volna menni a János-hegyi kilátóba, állítja a kilátó melletti kávézót működtető cég, amelyet feljelentett a XII. kerület. Az önkormányzat szerint a vállalkozás jogtalanul szedett pénzt az ingyenesen látogatható kilátóban az augusztus 20-i tűzijáték idején. A cég viszont azzal érvel, hogy a kilátót este nyolckor bezárta volna az önkormányzat őrszolgálata, a kávézó viszont pezsgős, fagyis nézelődést biztosított a látogatóknak.

A János-hegyi kilátó kávézóját működtető cég szerint jogszerűen szedtek pénzt augusztus 20-án a látogatóktól, mert csak este nyolcig kell ingyenes bejárást biztosítani az épületbe.

Az Index kedden számolt be arról, hogy a XII. kerületi önkormányzati tulajdonában lévő kilátó lezárása miatt a kerületi jegyző rendőrségi feljelentést tett. Az önkormányzat álláspontja szerint a kávézó üzemeltetője, az Albatros Party Service Kft. az önkormányzat nevében szedett a belépőt, anélkül, hogy erről értesítette volna a polgármesteri hivatalt.

Az Albatros Kft. ügyvezetője, Hegyi Attila viszont azt állítja, hogy szerződésük értelmében 8-20 óra között kell szabad feljárást biztosítani az kilátó területére a kávézóban található bejáraton át. Az Indexnek küldött levele szerint a másik, külső bejáratot az önkormányzat emberei estére mindig bezárják, és bezárták volna augusztus 20-án is, így ha bárki a tűzijátékot kívánta megnézni a kilátóból, ezt nem tudta volna megtenni, sem ingyenesen, sem pénzért.

Az Albatros ügyvezetője azt írta, hogy a tűzijáték idejére tervezett vendéglátás ellentételezését háromféle árkategóriának megfelelően szedték, de az nem az emeletek szerint változott, hanem a kínált szolgáltatástól függően. A kilátóban felszolgálátak pezsgőt, mogyorót, sós süteményeket, és a gyerekeknek fagylaltot, „amit a látogatók örömmel és látható elégedettséggel fogadtak”.

A konfliktus abból adódott, hogy egy önkormányzati ember, akit Hegyi Attila nem kívánt megnevezni, a rendezvény idején partnerével érkezett a kilátóhoz, hogy kettesben tekintsék meg a tűzijátékot, és „csalódottságában ordibált a vendégekkel, akik, mit sem értettek abból, amit mondott, és akik közül többen, megadták a telefonos elérhetőségüket, hogy ha jogi ügy keletkezik a dologból, akkor tanúként hangot adjanak elégedettségüknek”.

Az Albartos ügyvezetője leszögezte, hogy körülményekre való tekintettel, főként „az ordibálás hatására” az alkalmazottak mindenkinek visszaadták a kifizetett szolgáltatási díjat, így néhány kivételtől eltekintve, akik nem fogadták el a felkínált pénzt, lényegében a cég állta a catering szolgáltatás számláját.

Váczi János alpolgármester, aki blogjában kedden nyilvánosságra hozta az esetet, az Indexnek azt mondta, hogy a cég a kávézóra és egy hozzátartozó területre kapott üzemeltetési szerződést, ezért érthetetlen, hogy az Albatros Kft. vezetése miért állítja, hogy jogszerű volt a kilátó éjszakai megnyitása. Az alpolgármester szerint cégnek semmi köze sincs a kilátó működtetéséhez, és csak a szerencsének köszönhető, hogy éjszaka nem történt baleset az épület csigalépcsőin.