Átadták a Margit híd szárnyhídját
Átadták a felújított Margit híd szárnyhídját, így mostantól a 26-os buszok a régi útvonalukon közlekedhetnek, és kerékpárral is megközelíthető lett a Margitsziget.
Megújult a pályaszerkezet és az acéltartók, valamint új díszek kerültek a szárnyhídra. Vitézy Dávid, a Budapest Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta, hogy a szárnyhíd szerkezetileg a legrosszabb állatban lévő része volt a dunai átkelőnek.
A központ megalakulása után, amikor átvették a projektmenedzselést azt tapasztalták, hogy nem kapta meg a felújítás a kellő figyelmet, hónapok óta megoldatlan problémákat kellett kezelni, nem volt rendszeres munkakapcsolat a lebonyolító mérnök és a kivitelező között, és több műszaki kérdést sem zártak le.
Ilyen volt a kerékpáros közlekedés rendezése, ennek nyomán festették fel a kerékpáros piktogramokat és készült el a kerékpáros átkelő a budai hídfőben, a Jászai Mari téren pedig zebrát festenek majd fel, ezzel kiváltva a gyalogos aluljárót.
Kitért arra is, hogy ősszel már átadták a járdákat a gyalogos forgalomnak, a kerékpáros alagutat a budai hídfőnél, de hátra van még a Jászai téri zebrák kialakítása, ezzel 2012-ben végeznek.
Vitézy Dávid elmondása szerint a felújítás alatt Óbudáról járó busz az átadás után is forgalomban marad, miután az óbudaiak ezt kérték.
A Margit híd felújításához hatmilliárd forint uniós támogatást kapott a főváros, Vitézy Dávid szerint ebből négymilliárdot már lehívtak.
A Margit híd felújítása 2009. augusztus 21-én kezdődött meg. A mintegy másfél évig tartó rekonstrukció során felújították az úttestet, a villamosvágányokat, kicserélték a pálya- és a hídszerkezet elemeit, kiszélesítették a hidat. A Nemzeti Közlekedési Hatóság tavaly november 15-én adta hozzájárulását a híd ideiglenes forgalomba helyezéséhez. A műemléki felújítás még zajlik.