70 százalékon áll a 4-es metró
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az összes állomás szerkezetkész, a Tétényi úton már majdnem kész a belsőépítészet. A vágányépítők a Duna alatt járnak.
Decemberre elérte a 4-es metró készültségi szintje a 70 százalékot – közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Az alagútépítés tavalyi befejezésével az összes állomáson véget értek a szerkezetépítési munkálatok, tehát az összes betonépítmény elkészült.
A belső beépítők minden állomáson elkezdtek dolgozni, a budai oldalon már van olyan állomás, ahol a belső beépítés a végéhez közeledik. A budai állomásokon nagyrészt beépültek a mozgólépcsők, az üzemi terek, zajlik a falfelületek végleges arculatának kialakítása, a gránitlapok lefektetése, és hamarosan megkezdődik az utastájékoztató rendszer elemeinek legyártása.
A legelőrehaladottabb állapotban a Tétényi úti állomás van. A pesti oldalon még nem ennyire látványos a készültségi fok, de a szerkezetépítési munkák befejezésével az elkövetkezendő hónapokban itt is felgyorsulnak a belső beépítési munkák.
A rendszerek, illetve áramellátó berendezések építője szintén dolgozik a belső beépítővel összehangoltan. Ez a nagy munkafázis magában foglalja a biztosítóberendezések, az automatikus vonatvezérlési rendszer, a hírközlési berendezések, tűzjelzőrendszerek, állomási és központi felügyeleti berendezések telepítését is.
A vágányépítés is zajlik, a kivitelező jelenleg a Duna alatt, a Szent Gellért tér és a Fővám tér között fekteti le a síneket.
Januárban várhatóan befejeződik a kelenföldi járműtelep műszaki átadás-átvétele, miután az épületek elkészültek. A járműtelep épületeinek összterülete megközelíti majd a 20 ezer négyzetmétert.
Az 1500 négyzetméteres pályafenntartási épület mellett az ötezer négyzetméteres központi épület földszintjén kapnak helyet a javítóműhelyek, a nyolcemeletes toronyház szintjein pedig a diszpécserek fogják irányítani a teljes vonal forgalmát. A járműtároló épület a legnagyobb a maga 11 ezer négyzetméteres alapterületével, a depó száz metrókocsi befogadására lesz alkalmas.
Az építkezés előrehaladtával a felszínen egyre több területet adnak vissza, mára döntően már csak az állomások feletti részek vannak elkerítve. Ezeket a korlátozásokat azonban még hosszabb ideig fenn kell tartani, mert a belső beépítéshez szükség van a leadónyílásokra. Az egyes állomások fölötti területek közül már van, amelyik elkészült, ezek végleges átadása 2012-ben, illetve 2013-ban történhet meg, de ahol lehetséges, ott szűkíti a DBR a munkaterületeket.
A Baross téren még folyamatban van a felszínt rendező cég kiválasztása, a Móricz Zsigmond körtéren pedig civil kezdeményezésre újragondolják felszínrendezés koncepcióját.