Várszegi mégse vállalja 4-es metrót

2012.02.24. 11:27 Módosítva: 2012.02.24. 11:35

A felkínált feltételekkel nem vállalja a 4-es metró építését koordináló DBR Metró Projektigazgatóság vezetését Várszegi Gyula, a BKV volt vezérigazgatója. A főpolgármesteri hivatal hétfőn kommentál.

Várszegi Gyula megerősítette lapunknak a hírt, a feltételekről pedig csak annyit mondott, hogy ez már nem érdekes, nem aktuális a kérdés. Megkérdeztük az ügyben a főpolgármesteri hivatal sajtóosztályát is, ahol azt mondták, hogy hétfőn kommentálják az ügyet.

Kedden számoltunk be arról, hogy a BKV február 10-én lemondott vezérigazgatója a DBR Metró projektigazgatóság élén folytatja pályafutását.

A főpolgármesteri hivatal lapunk híre után, szerdán adta ki közleményét, amelyben megerősítette, hogy a Metró DBR új vezetője a hosszú vezetői múlttal rendelkező Várszegi Gyula lesz. A közlemény szerint fizetése egyáltalán nem az ismeretlen okból elhíresztelt 8 millió forint, hanem megegyezik a BKV vezérigazgató-helyettes fizetésével, azaz 1,3-1,4 millió forint.

Az "ismeretlen okból híresztelést" lapunk követte el azzal, hogy leírtuk: ha Várszegi az eddigi fizetési feltételek mellett szerződik, akkor DBR-főnökként kétszer annyit kereshet, mint BKV-vezérként. A BKV vezérigazgatójának a havi juttatása ugyanis 1,5 millió forint, plusz 40 százalékos prémium, a DBR Metró Projektigazgatóság egy éve lemondott vezetője, Klados Gusztáv pedig havi nyolcmillió forintot keresett.

Várszegi két héttel ezelőtti lemondását a BKV vezérigazgatói posztról sokan annak tudták be, hogy a fennmaradásért küszködő cégnél több százmillió forintnyi prémiumot fizettek ki vezető beosztású munkavállalóknak az engedélyével.

Várszegi Gyula
Várszegi Gyula
Fotó: Szigetváry Zsolt

Várszegi Gyula közlekedésmérnök és a közgazdaságtudományok doktora, aki 2010. november 16-án lett a BKV igazgatóságának elnöke, valamint akkor került a BKK igazgatóságába is. Tavaly szeptember 5-én, az addigi vezérigazgató Kocsis István távozásával lett vezérigazgató is.

Várszegi az életrajza szerint korábban dolgozott a Metróbernél, volt a fővárosi önkormányzatnál főtanácsadó közlekedési referensként, míg a rendszerváltás előtt, 1986 és 1988 között, a MÁV vezérigazgatója, míg a hetvenes években a Budapesti Földalatti Vasút igazgatója volt.

A DBR Metró projektigazgatóság egy éve, Klados Gusztáv távozása óta működik vezető nélkül. Jelenleg két projektigazgató-helyettes irányítja a céget: Ilkovics Elza műszaki projektigazgató-helyettes, és a 3 hónapja érkezett (szintén Metróberes múltú) általános projektigazgató-helyettes, Bánki Attila.