Roppannak a sínek a Margit hídon
Reped, deformálódik, törik a villamossín a felújított Margit hídon, írja a Népszabadság. A lap egyik olvasója a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) figyelmét is felhívta a problémára. Ezt válaszolták: „a Margit hídon – annak átadása óta – 4 db törés keletkezett, azonban ezek nem rossz illesztésből adódó síntörések, hanem síndilatáció-törések voltak. 1 db a pesti hídfőnél tavaly, 1 db a budai hídfőnél tavaly, 1 db a budai hídfőnél az idén ugyanott, végül a szigeti lejárónál az idén”.
A levélváltás után kijavították a hibákat, ám azok pár hét múlva másutt ismét jelentkeztek.
A BKK a Népszabadság megkeresésére azt írta, hogy a felújítás óta nem volt példa síntörésre, bár azt nem tagadták, hogy néhány helyen „javításokra volt szükség a síndilatációknál”.
Arra is kitértek, hogy a síneket eleve a Combinóra tervezték, hiszen már a rekonstrukció előtt is ezek a villamosok jártak a hídon, így a híd felújítását végző MH-2009 Konzorcium mindvégig tisztában volt a villamosok súlyából fakadó terheléssel.
Szálka Miklós közlekedési szakmérnök szerint a sínszálakról készült képek egyikén egyértelműen egy kagylós törés látható, amely gyártási hibából ered.
A Margit híd műemléki rekonstrukciója az eredetileg tervezett 15 milliárd forint helyett 26 milliárdból valósult meg, ebből hatmilliárdot az Európai Unió fizetett.