Miért nincs még kész a Baross tér?
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Áttervezték a 4-es metró végállomásának felszíni rendezési terveit, az új tervek alapján most kezdődött el a kivitelezés. A munka 4,3 milliárd forintba kerül, és 2014-ben fejeződik be.
A Baross tér felszínének rendezése az új városvezetés hivatalba lépésekor, illetve a BKK létrejöttekor még nem volt vállalkozásba adva a kivitelezőnek, tehát a tér gyors átadására tett korábbi ígéretek eleve tarthatatlannak bizonyultak, áll a BKK közleményében. 2011-ben a BKK felülvizsgálta a korábbi terveket, mivel azok egyes részletei koncepcionálisan hibásnak bizonyultak (például az eredeti tervben a felszíni tömegközlekedési járművek közötti átszállási gyaloglási távolságok nem hogy csökkentek volna, hanem néhány esetben még nőttek is).
A tervek felülvizsgálatát követően a nyertes kivitelező cég megkezdte a munkát. A Baross tér átadása 2014-ben várható.
A közlemény szerint az M4-es metró Keleti pályaudvari állomásának szerkezetépítése 2011 őszén véget ért, jelenleg az állomás belső kialakítása – az üzemi terek, a peron, valamint a liftek és a mozgólépcsők beépítése – zajlik. Ezzel párhuzamosan folytatódik a vágányépítés, valamint a rendszer- és áramellátó berendezések telepítése. Az állomás 2013-ban készül el, az utasok pedig a tesztüzemet követően, a vonal megnyitásakor vehetik majd birtokukba, amely a jelenlegi ütemterv szerint 2014 első félévében várható.
A Baross térnek, illetve vonzáskörzetének teljes felszínrendezése külön szerződés alapján valósul meg. Az erre vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás 2012 nyarán fejeződött be, a nyertes SC Baross 2012 konzorciummal (STRABAG MML Kft. és a COLAS-ALTERRA Zrt.) 2012 szeptemberében kötötték meg a szerződést. Az ár 4,31 milliárd forint.
A fontosabb változások az eredeti elképzeléshez képest a következők: a Thököly út 2×1 sávos kialakításához igazítva csökkentették a közúti csomópont keresztmetszetét és sávkiosztását, növelték a zöldterületek és a gyalogosfelületek területét.
A közúti csomópontban a kerékpársávokon vezetik át a kerékpáros forgalmat a főbb irányokban. Csökkentették a metrókijáratok és a felszíni tömegközlekedési eszközök közötti átszállási távolságot, és a felszíni járatok között is javulnak az átszállási kapcsolatok.
Már dolgoznak a Ferenciek terén
Megkezdődött a Ferenciek tere és környékének átalakítása hétfő reggel, a Belváros új fő utcája című projekt újabb üteme 4,1 milliárd forintba kerül. A V. kerület közleménye szerint az átalakítás után az Erzsébet hídra a Március 15. téren keresztül lehet majd felhajtani, az eddig egyirányú Erzsébet hídi lehajtó kétirányúvá válik, és a környező utcákat a helyi, célirányos forgalomra szabják. A munkát a tervek szerint 2014 márciusára fejezik be. (MTI)