Megint elromlott egy Alstom-metró
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
"A mai napon, 11:35-tól kezdődően közel egy órán keresztül nem közlekedett a kelet-nyugati metró a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között. Ennek oka az volt, hogy egy utasok nélkül közlekedő Alstom szerelvény megállt a Stadionok és a Keleti pályaudvar állomások között, ahonnan saját erejéből nem tudott továbbhaladni." - közölte a Metróért Egyesület.
A rossz vonatot - az utasok kiszállítása után - a mögötte közlekedő vonattal összecsatolva továbbították az Örs vezér terénél található kocsiszínbe. Az Alstom vonatokkal több mozgásképtelenséget, illetve utasok kiszállítását eredményező meghibásodás fordult elő forgalomba állásuk óta, mondta Györök Balázs a Metróért Egyesület alelnöke.
Az egyesület álláspontja szerint ez részben betudható a Budapesten újonnan alkalmazott technológiák ismeretlenségének, azonban több hibát nagy valószínűséggel a szerelvények nem megfelelő konstrukciója okozott. Több meghibásodást okozott az ideiglenes utastájékoztató berendezés, az ajtók visszajelentésének kialakítása, a vezetőfülke ajtajának zártságát ellenőrző rendszer.
A BKV közölte, hogy 12:23-kor az M2-es vonalon teljes hosszban újraindult a közlekedés. A metrót a kieső szakaszon 37 darab autóbusszal pótolták. A műszaki hiba okát a BKV műszaki szakemberei részletesen kivizsgálják és intézkednek az Alstom felé, hogy elkerülhessék a hasonló eseteket.
Az egyesület elmondta,hogy múlt héten egy vonat a füst- és tűzérzékelő rendszer hibája miatt nem tudott forgalomba állni.Számos hibát okoz a hajtásrendszer nem megfelelő kialakítása; emellett több szerelvény kereke - a beépített csúszásvédelmi rendszer ellenére - rendellenesen kopott, futófelületén csúszási lap keletkezett.
Györök szerint a vonatok végleges átvételét megelőzően szükséges lenne további tesztek lefolytatása, lehetőség szerint az utasok minél kisebb érintettsége mellett. Természetesen nem a szovjet szerelvények kiváltását szeretnénk lassítani, csupán a konstrukció nem megfelelősége miatti forgalmi zavarok számát lenne szükséges csökkenteni, pl. az új szerelvények csúcsidőn kívüli forgalomban tartásával.
Szoftverhiba okozhatta a fennakadást
A BKK a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben azt írta, az eset kivizsgálása folyamatban van; azt feltételezik, hogy szoftveres hiba történhetett. Mint megjegyezték, egy új járműnél előfordulhatnak kisebb meghibásodások, ezeknek az elhárítása a gyártó feladata. Ezek a hibák azonban csak valós terhelés melett mutatkoznak meg, a forgalomba állítás után.
Az Alstom-kocsik korábbi meghibásodásai a BKK szerint könnyen kezelhető rendellenességnek tekinthetők, az utasok biztonságát veszélyeztető hibát nem észleltek. A közlekedési társaság úgy látja, egy új típus rendszeresítésekor a mostanihoz hasonló hibák természetesek, sőt, az előfordulásuk fontos üzemeltetési tapasztalatot is jelent. A BKK a meghibásodásokról minden esetben tájékoztatja az Alstomot, akik gyártóként kötelesek garanciálisan javítani a hibákat.