A tervek szerint a nyáron aláírja a Budapesti Közlekedési Központ az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó 54,2 millió eurós finanszírozási szerződést az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) - írja a Világgazdaság.
A BKK sajtókommunikációs irodája a lappal azt közölte: az aláírásra a Budapesti Közlekedési Központ igazgatósága és a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyása után kerülhet sor. A beruházás összesen 67,7 millió euróba, azaz közel 20 milliárd forintba fog kerülni. Ebből 54,2 millió eurót finanszírozna az EBRD, az önrészhez és az előkészítéshez szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat adja.
Mint korábban megírtuk, a 67 millió eurós összeg elég lesz a kártyás rendszer bevezetésére, körülbelül 10 ezer darab érvényesítő készülékre (az összes járműre), valamint a metró-, és az egyes HÉV-állomások beléptető kapuira.
Első lépésként a bérletkártyák jelenhetnek meg 2014 nyarán. A tervek szerint az új diákigazolványok is alkalmasak lesznek bérletkártyának. A kártyákat a metróban elhelyezendő kapuknál ellenőrzik, a felszíni közlekedésben pedig véletlenszerűen. Az ellenőröknél lesz leolvasó készülék.
A jegyrendszer is átalakul: egyszeri utazásra jogosító jegy helyett időtartamra szóló (órás vagy félórás) jegy lesz. Az időkeretet úgy lehet felhasználni, hogy az utolsó utazás megkezdésének a megszabott időn belül kell lennie.
2015-16-tól a rendszert érintésmentes bankkártyákkal is lehet majd használni. A rendszer koncepciója 2011-ben készült el.