Alstom: van keréklaposodás, de nem veszélyes
Az Alstom Transport lapunknak küldött közleményében elismeri, hogy tapasztalható 4 metrókocsi egyes kerekein úgynevezett keréklaposodás, de az az utasbiztonságot nem befolyásolja.
A cég cáfolta a Metróért Egyesület állítását, amely szerint az M2-es metróvonalon futó valamennyi metrószerelvény kerekein rendellenes kerékkopás tapasztalható. A vállalat ugyanakkor megerősíti, hogy az M2-es metróvonalon forgalomban lévő 110 Metropolis metrókocsi közül 4 kocsi egyes kerekein úgynevezett keréklaposodás jeleit tapasztalta.
A keréklaposodás okát az Alstom és a BKV szakemberei jelenleg közösen vizsgálják. Egyelőre az kijelenthető, hogy egyedi jelenségről van szó, amely az utasbiztonságot nem befolyásolja, állítja az Alstom.
Az M2-es metróvonal Metropolis szerelvényei eddig összesen 1.175.000 km-t futottak, vagyis minden egyes szerelvény átlagosan 53.000 km-t tett meg. A metrószerelvények kerekeinek simítóesztergálása 90 ezer kilométerenként esedékes, mint rendszeres karbantartási tevékenység. A 4 szóban forgó metrókocsi kerekeit az Alstom most, a szerelvények karbantartását előre hozva, külön térítés nélkül javítja.
Mint arról beszámoltunk, a Metróért Egyesület szerint valamennyi forgalomban lévő Alstom Metropolis lapos, illetve forgóvázaiból normál szerelvények esetén laposodásként értelmezhető hang hallatszik.
A keréklaposodás azt jelenti, hogy amikor a túlzott fékezés miatt a kerék nem gördül, hanem megcsúszik, akkor a futófelülete deformálódik, "lapot kap"; ez később a gördülő kerék minden fordulatnál fellépő jellegzetes ütéséről ismerhető fel.