![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Elektromos buszt tesztelnek a Várban
Elektromos meghajtású midibusz közlekedik a 16-os autóbusz vonalán a budai Várba péntektől két héten keresztül.
![A ma bemutatott tesztbusz](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/474/4741/47412/4741216_4c2eab1f39f725ef60e36f2810537f7d_wm.jpg)
A Várba most közlekedő 415-ös Ikarusok évente 30-35 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, míg a most bemutatott tesztbusz semmilyen szennyező anyagot nem enged a levegőbe, mondta a busz bemutatóján Ludvig László, a Siemens Magyarország infrastruktúra és városok szekciójának vezetője. A Rampini busz a Siemens elektromos hajtásrendszerét használja.Bár a villanybuszok beszerzési ára magasabb, mint a dízelüzeműeké, üzemanyagköltségük ötven százalékkal, karbantartásuk pedig a hagyományos buszokéhoz képest harmadával alacsonyabb.
Az ilyen járművek beszerzését az unió is támogatja. A budapesti midibusztenderrel kapcsolatban Ludvig László azt mondta, bíznak abban, hogy összességében előnyt jelenthet az elektromos meghajtás, bár tudják, hogy az ár nagyon fontos tényező lesz.
Stefano Rampini, a gyártó Rampini cég vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy a buszt a sorozatgyártás előtt több évig tesztelték egyebek mellett Finnországban, Olaszországban Rómában és Peruggiában, Bécsben pedig a Wiener Linien tizenkettőt rendszeresített belőle, és mindenhol pozitív üzemeltetési tapasztalatot szereztek. Budapest azért fontos helyszín a tesztelésre, mert nehéz terepviszonyok között és belvárosi dugókban egyaránt ki tudják próbálni a jármű képességeit.
![Elektromos midibusz a várban](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/474/4741/47412/4741208_ad851397545969fbda6ebebf76e49e03_wm.jpg)
A 12 tonnás midibusz 44 embert tud szállítani, motorja 114 lóerős, egy töltéssel 120-150 kilométert tud megtenni, töltési ideje legalább két óra, a fékezésnél keletkező energiát pedig visszatáplálja a rendszerbe. Az olasz gyártó a Siemens vízhűtéses, háromfázisú elektromotorját használja.