Aláírták a szerződést az új villamosokról
Elindulhat az évtized legnagyobb budapesti villamosjármű-fejlesztése, aláírták a Városházán a spanyol gyártóval, a CAF-fal az erről szóló szerződést. A 27 milliárd forintos beruházás eredményeként a 37 új villamos közül az első járművek 2015 őszén érkezhetnek Budapestre.
A Combinók után ismét új, alacsonypadlós, az elejétől a végéig átjárható, nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű modern villamosok érkezhetnek a fővárosba, és ezzel párhuzamosan elkezdődhet a legöregebb, 40-45 éves, elavult kényelmetlen villamosok selejtezése, áll a Városháza közleményében.
A rövidebb, 34 méteres szerelvények 2015 őszén, a hosszabb, 56 méteresek pedig 2016 tavaszán érkezhetnek Budapestre. A szerződés lehetőséget biztosít további 87 villamos szállítására is: ha lesz rá pénz, összesen akár 124 új villamos állhat forgalomba 2020-ig Budapesten. A további 87 darab jármű igény szerint rövid és hosszú kialakítású is lehet, valamint ezen belül lehetséges 20 olyan jármű vásárlása, mely felsővezeték nélküli üzemre is alkalmas. A szerződés értéke ezzel együtt összesen mintegy 75 milliárd forint. Az opcionálisan lehívható további darabszám lehetővé teszi az elöregedett budapesti villamosállomány nagyarányú megfiatalítását azonos típusú, modern alacsonypadlós járművekkel.
A rövidebb, 34 méteres villamosok a jelenleg – döntően európai uniós forrásból – megújuló 3-as vonalra, valamint a 2014 tavaszától kiépülő Budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A nagyobb, a mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd.
A jelenlegi villamosbeszerzéssel párhuzamosan a további fejlesztésekkel a Batthyány tér és a Margit híd között épül új pálya, illetve megújul a mai 17-es vonal pályája, valamint átépül a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút. Ugyancsak döntően európai uniós forrásból újul meg a Rákóczi hídon át a Fehérvári útig közlekedő 1-es villamos vonala.