Bezárják a BKK-jegypénztárakat
A jövő év elejére mind a háromszáz jegyértékesítő automatát üzembe helyezi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), amivel kiváltja az árusítóhelyeket. A Napi Gazdaság szerint az ott foglalkoztatott több mint kétszáz alkalmazott nem kerül utcára, a társaság más területen ad nekik munkát.
Folyamatosan telepítik a BKK háromszáz, új automatáját, az utolsót legkésőbb 2015 elejére helyezik üzembe. Bővül az ügyfélcentrumok és ügyfélpontok száma is – mondták a Napi Gazdaságnak a fővárosi közlekedésszervező társaságnál.
A BKK-nak hat ügyfélcentruma és ügyfélpontja van, ahol 47-en dolgoznak. 51 helyszínen 74 pénztári ablak működik, ahol összesen 226-an dolgoznak. Itt meg lehet venni a BKK teljes palettájának jegyeit és bérleteit. A BKK eddigi tapasztalatai szerint többen még mindig inkább a sorban állást választják az új automaták használata helyett.
A BKK első lépésként azt szeretné, ha a vásárlások legalább felét az automatákon intéznék, bár az új készülékek alkalmasak lesznek a pénztárak teljes kapacitásának átvételére is.
Az új automaták telepítésével, kicsit később pedig az elektronikus jegyrendszer kiépítésével jelentősen átalakul a BKK jegy- és bérletértékesítési technikája. Az elektronikus jegyrendszer kiépítésével az utazási kártyákat az interneten vagy a telefonos ügyfélszolgálat segítségével is fel lehet majd tölteni. Ez nem jelenti azt, hogy az emberi munka teljes mértékben nélkülözhetővé válik.
Ahogy az elektronikus beléptetőkapuk sem váltják ki teljes egészében a jegyellenőrök munkáját, a jegypénztárakban dolgozókéra is szükség lesz a továbbiakban, közölte a társaság. A jövő év végéig közel tíz főbb tömegközlekedési csomópontban tervezik új ügyfélközpont nyitását, ahol tovább foglalkoztathatják majd a jelenleg jegypénztárakban dolgozókat. Ennek részleteiről azonban csak a későbbiekben döntenek, hiszen az elektronikus jegyrendszerre való átállás is több évig tartó folyamat lesz.