Beázik az új aluljáró a Kálvin téren
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az 1-es villamos felújítása után az Árpád hídon a vágányokon összegyűlt vizet az alatta lévő HÉV-megállóra eresztik. "Instant zuhany" - írta olvasónk az alábbi képek kíséretében.
A BKK szerint a perontetők beázását a felújítást végző vállalkozó korábban javította, azonban újabb javítások szükségesek, a helyzetet ők sem tartják elfogadhatónak. A hiba javítására utasították a kivitelezőt, a szükséges javításokat garanciálisan el fogja végezni.
Az Árpád híd vízelvezetési rendszere a villamospályáról a vizet a hídszerkezet alá vezeti, azzal a céllal, hogy a tartószerkezet ne ázzon. Ez a vízelvezető rendszer a villamosfelújítás előtt nem, vagy nem elégségesen működött, emiatt egyrészt a víz megállt a villamospályán, másrészt a híd tartószerkezete ázott. A vízelvezető rendszer felújításával a víz a híd alá kerül koncentráltan, ami a Duna felett nem okoz problémát. A Szentlélek téri hév peronnál a koncentrált esővíz, csak nagy intenzitású csapadék esetén jelentkezik. A kivitelezővel megvizsgáljuk a vízelvezetés áthelyezését, korrekcióját és javítjuk.
- olvasható kérdésünkre küldött válaszukban.
Egy másik beázásról is kaptunk ma képet: a Kálvin téren, a két metrót összekötő alagút M4 felőli végén fentről csöpög a víz. "Volt egyszer egy vadnyugatot idéző sebességgel" - jellemezte a kép küldője.
A BKK szerint nem az esőzés miatt volt víz az alagútban.
Az M4-es metró Kálvin téri állomásához kapcsolódó új aluljárórész gépházában található egy csatornavíz-átemelő szivattyú. Múlt csütörtökön egy, a metróállomással szomszédos – magántulajdonú - ingatlanban dugulás-elhárítás zajlott, melynek során túlnyomás keletkezett a rendszerben, s ennek hatására meghibásodott a metróállomás gépházában található csatornavíz-átemelő szivattyú. A csatornavíz a megnyílt csőkötéseken keresztül szivárogni kezdett. A víz az állomás közbenső födémén keresztül elérte az állomás peronszintjét, illetve a még mélyebben található összekötő folyosót is. A szivárgó csatornavizet kiszivattyúzták a szakemberek, majd elhárították a hibát. Az esemény utóhatásaként volt ma még tapasztalható a legmélyebb ponton - ahogy az a cikkükből is kiderül - minimális csöpögés, melynek takarítása folyamatosan zajlott. Ekkor készülhetett a beküldött fotó is.
Az 1-esnél több helyen gond van
Közben kollégánk a a Flórián téri új 1-es megállóból panaszkodott, hogy csorog a fejére a víz, olvasónk szerint pedig az 1-es villamos vadonatúj, Lehel úti megállójában is minden négyzetméteren csöpögött a víz a tetőből. "Különösen szimpatikus volt a lámpatesteknél és a fölöttük lévő elektromos szerelvényeknél csöpögő víz látványa" - írta.
A jó öreg Köki
Olvasónk már inkább mezítláb közlekedik a Kőbánya-Kispest vasútállomáson, mégis szépnek tartja, ahogy a lámpatestekből alá hull az eső:
Ön melyik megállóban ázik épp? Küldjön fotót! ugyelet@mail.index.hu.