A távolban felsír egy 4-es metró
A kelenföldi végállomásnál, ahol kijönnek a metrók az alagútból és mennek a telephelyre, több mint 45 család kel fel éjfélkor vagy hajnal 4-kor arra, hogy csikorognak a szerelvények, írta olvasónk.
Mint írja, beszélt már a DBR-rel, a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi és Természetvédelmi és Vizügyi Felügyelőséggel, de mindenhol azt mondták, hogy türelmet kérnek.
Sajnos nem mindenkinek telik klímára, hogy csukott ablaknál aludjon, hogy legyen ideje várni, amire talán csinálnak valamit. Mindig más kifogást kapunk. Egyszer az a baj, hogy esett az eső, egyszer az a baj, hogy meleg van, lassan már azért is csikorognak, mert használjuk a metrót.
– teszi hozzá.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság a probléma felvetésére hol azt válaszolta olvasónknak, hogy
Tisztában vagyunk a jelenséggel: a járműtelepen a vágányok kis sugarú ívében a vonatkerekek karimája és a sínfej oldala közötti súrlódástól csikorgó hang keletkezik. Egy-egy csikorduláson kívül azonban a vonatok csendben közlekedtek.
Hol azt, hogy
Az elmúlt napok esős időjárása hatására sajnos a kenőréteg lemosódott a sínek oldaláról, és újra tapasztalható a kellemetlen csikorgó hang.
Hol pedig azt, hogy
Az üzemeltető elrendelte a kritikus szakaszon a sínek napi rendszerességű kézi kenését, az esőre nem érzékeny anyaggal. Foglalkozunk továbbá olyan fix telepítésű sínkenő berendezés elhelyezésével, amely véglegesen megoldhatja a problémát.
Olvasónk szerint ennek ellenére a szerelvény továbbra is csikorog.
Frissítés: birtokvédelmi eljárás is indult
Egy másik olvasónk, Gábor már birtokvédelmi eljárást indított a csikorgó metrók miatt. Videót is küldött:
Mint írja,
3 társasház van közvetlenül a járműtelep mellett, egyenként 165 lakással, ezek szinte mindegyikében hallani az említett zajt. A többi környékbeli házról nem tudok, de feltételezem, hasonló a helyzet. Én is végigleveleztem az összes hivatalt, ugyanazt a választ kaptam. A 4-es metró projektigazgatósággal annyit leveleztem, hogy már válaszra sem méltatnak.