A Solaris-Skoda konzorcium nyerte a BKK által 24 darab új, légkondicionált, alacsonypadlós trolibuszra kiírt közbeszerzési eljárást. 2014. október 3-án érkezett meg az európai uniós források szabályos felhasználását ellenőrző Miniszterelnökség közbeszerzési szabályossági tanúsítványa, amely lehetővé tette az eredményhirdetést a tenderen, áll a cég közleményében.
Az összesen 18 milliárd forint (62,4 millió euró) összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget, amelyből jövőre nettó 4 milliárd forint értékben 24 db trolibusz érkezik a fővárosba, és a szükséges források megléte esetén további 84 trolibuszt szerezhet majd be a BKK a későbbiekben, az opció lehívásával. Az első új járművek várhatóan 2015 júniusában érkeznek és a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba.
Az először 2013-ban kiírt trolibeszerzés több alkalommal is késedelmet szenvedett. A pályázat első köre érvényes ajánlat híján eredménytelen lett, később az egyik konzorcium jogorvoslati kérelmére a Közbeszerzési Döntőbizottság semmisítette meg a második döntést. A bíróság nemrég a BKK-nak adott igazat a második eljárás kapcsán és megsemmisítette a KDB döntését, de a bírósági döntés még nem emelkedett jogerőre.
Annak érdekében, hogy az új trolibuszok beszerzése ne szenvedjen további késedelmet, és a mintegy 3,4 milliárd forintos uniós támogatás se vesszen kárba, az előző eljárással párhuzamosan a BKK új trolibusztender elindítása mellett döntött. Ennek nyertese lett most a Solaris-Skoda konzorcium. A Miniszterelnökség szabályossági tanúsítványa is a BKK döntésének megalapozottságát igazolja. A közbeszerzési eljárásban vizsgáltuk a villamostenderen alkalmatlannak minősült Skoda tulajdonosi hátterét, az azonban a villamostender óta úgy változott meg, hogy jelenleg az ajánlattevő nem áll az offshore tulajdonosi hátteret elkerülni hivatott törvényi rendelkezések kizáró hatálya alatt.
Az új trolibuszok 4 km folyamatos felsővezeték nélküli közlekedésre, azaz áramellátás nélküli működésre lesznek alkalmasak. Egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, ezáltal zökkenőmentesen közlekedhet. A 64 fő befogadóképességű szóló és a 104 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású.