Szerdától újra végig jár az 1-es villamos
Az átadás nem jelenti azt, hogy a felújítás teljesen befejeződik, a kiegészítő munkákat még 2015. januárig folytatják, de ez nem zavarja a villamosforgalmat. Az 1-es Fehérvári útig tartó meghosszabbított pályája 2015. februárban lesz átadva.
A villamosvonal 2013 szeptemberében elkezdett felújítása után megszűntek a leromlott pályaállapot miatti sebességkorlátozások, csökkent az utazással töltött idő, akadálymentessé vált a teljes vonal. A rekonstrukcióra 93,92% európai uniós támogatás felhasználásával összesen 44,5 milliárd forintot költöttek.
Mire ment a pénz?
- 16 000 méter villamospályát felújítása, cseréje
- 26 új vágánykapcsolat (azaz villamos-visszafordítási lehetőség) és a hozzá tartozó jelző- és váltóállító berendezések
- 24 megállóhely átépítése, akadálymentesítése
- Áramellátási rendszer, felsővezeték-rendszer és kábelhálózat rekonstrukciója (20,500 km felsővezeték, 200 új oszlop, 39 km áramellátási kábel, 4 áramátalakító állomás)
- 370 m füves pálya a Bécsi úton
Még tart az 1-es villamos vonalának 3,2 kilométeres meghosszabbítása a jelenlegi Közvágóhíd HÉV-végállomástól a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon a Fehérvári útig, ahol ideiglenes végállomás lesz. Az új vonalszakaszt várhatóan 2015 februárjában adják át az utasforgalomnak, ekkortól tehát már a meghosszabbított vonalon, a Bécsi út/Vörösvári út és a Fehérvári út között jár majd az 1-es villamos. A további folytatására, a Fehérvári út–Etele út–Kelenföld vasútállomás szakaszra most készítik az engedélyezési és kivitelezési terveket.