Az első elkészült villamost a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a BKK szakemberei megtekintették a héten Spanyolországban és megkezdték az első vizsgálatokat. Az első jármű várhatóan idén márciusban érkezik Budapestre, további spanyolországi hatósági vizsgálatok után. Ezt követően kezdődnek meg itthon a villamos forgalomba helyezéséhez szükséges tesztek, fék- és futáspróbák az 1-es és a 3-as villamos vonalán, közölte a BKK.
Az első járművet tavasszal és nyáron továbbiak követik majd, az idei évben várhatóan 25 rövid (34 méteres) villamos érkezik Budapestre. A sikeres tesztek után az első CAF villamosok várhatóan idén ősztől állnak forgalomba a budapesti villamosvonalakon.
A rövidebb villamosok a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között a jövőben közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A rövidebbik típus 200 utast szállíthat 46 ülőhely mellett, a hosszabbikon 345-en utazhatnak, ezeken 81 helyre lehet leülni.
A mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd. Az első vonal, ahol az új járműveket kipróbálhatják az utasok, előreláthatóan a közelmúltban felújított, négy kerületet is érintő 3-as villamos vonala lesz.
Pont egy éve, a villamostender hajrájában két villamosgyártó, a Skoda és a CAF versenyzett a budapesti szállításért. Ekkor készült videónk Miskolcon és Debrecenben, ezekben a városokban ugyanis ezek az új típusok járnak már. A fővárosi versenyt végül a CAF nyerte, aminek a villamosai Debrecenben közlekednek.