Fotózni fognak minket a BKK-automaták
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKK Zrt. hétfőtől szoftverfrissítést végez a héten minden jegyautomatánál, hogy a visszajáró ne kerülhessen illetéktelen kezekbe – írta cikkünk nyomán közleményében a vállalalt.
Az üzemeltetővel közösen kidolgoztak egy megoldást: ha az visszajárót az ügyfél nem tudja elvenni, mert a nyílást eltömítették, akkor 40 másodperc után a készülék a pénzt visszahúzza. Azt remélik, mivel így nem lesz értelme eltömíteni a nyílást, eltűnnek a visszajáróra bazírozó zsebkendős gengszterek az aluljárókból.
Emellett:
- Ezentúl az automaták fényképeket is készítenek, hogy könnyebben tudják azonosítani az elkövetőket.
- A nyitóképernyő hírsávjában az eltömítések kezeléséről tájékoztató szöveg jelenik meg magyar és angol nyelven.
- Az automata képernyővédőjén is megjelenik az eltömítésekről szóló figyelemfelhívó szöveg.
Addig is javasolják, hogy
Segítség gomb: az ismeretlen megoldás
„Tegnap a Dózsa György úton az aluljáróba álló két automata egyike előtt kiabált egy dühös pasas, és a gépből meg egy női hang válaszolgatott neki. Azt nem figyeltem min megy a vita. De nem is tudtam, hogy már be van építve a kétirányú hangkapcsolat a jegyárus gépekbe” – írta egy olvasónk.
- aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból,
- ha pedig készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a visszaadó nyílást.
- Probléma esetén az ügyfélszolgálati telefonszám hívásánál célszerűbb az automatán található „segítség” gombot használni. „Ennek megnyomásával az utas közvetlenül kapcsolatba léphet ügyfélszolgálati kollégánkkal a telefonos menürendszer végighallgatása nélkül, ráadásul a telefonhívással szemben ingyenes is" – írták.
A BKK azt írta, minden bejelentést kivizsgálnak 30 napon belül, a kártalanítást pedig olyan formában adják, ahogy az ügyfél kéri (utalás vagy készpénz).
A vállalat reméli, hogy az intézkedésnek köszönhetően az ilyen típusú visszaélések száma jelentősen csökkenni fog – írták, hozzátve, hogy készek új fejlesztéseket is végrehajtani. A feltárt esetek által okozott kárt a BKK összesítette és a Fővárosi Főügyészségen rongálás miatt feljelentést tett. A vállalat a károsultaknak is azt javasolja, tegyenek feljelentést.
Cikkünkre sok olvasói levelet is kaptunk, többen felvetették, hogy a szélesebb visszajárós nyílást nehezebb lenne eltömíteni, másoknak a BKK-val egy kerékre járt az agya, és a fotózást javasolták.
Az ügyfélszolgálat hatékonyságával nem mindenki elégedett: „Esetemben már a negyedik levélváltáson vagyok túl (áfás számla igénylés témában), és vártam az alkalmat, hogy kinek írhatok, hátha másnak is szemet szúr az arcpirító szolgáltatói viselkedés” – írta például Judit.