Koronavírus adatok

2022. jan. 19.
Oltottak Kórházban Elhunytak Fertőzöttek
Fábián, Sebestyén
-5 °C
5 °C

Kiderült, miért szívat a BKV a mozgólépcsők menetirányának felcserélésével

2015.08.09. 11:09 Módosítva: 2015.08.09. 11:11

A Járókelő blog most megírta a választ a minden budapesti metrózót érdeklő kérdésre:

mégis mi a fenének kellett a nyárra megváltoztatni a mozgólépcsők menetirányát? Minek?!

Egyrészt az is baromi kényelmetlen, hogy mikor rutinból elindulnánk a mozgólépcső felé, azt látjuk, hogy szembe jönnek az emberek: én konkrétan máig nem tudtam még megszokni az új rendszert. Ahol eddig lefelé kellett menni, ott most jönnek föl az utasok, ahol meg fel, ott le. 

Fotó: járókelők.blog.hu

Hát kinek kellett ez?

De talán ennél is idegesítőbb az, ami a Kálvin téren történik:

„A Kálvin téren a 3-as és a 4-es metró közötti mozgólépcsők irányát megváltoztatták. Így amikor valaki a 4-es metrótól indulva leér a mozgólépcsőn, a terelő korlát a baloldalra vezeti. A leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek. Majd amikor a 3-as metró feljáratához érnek tapasztalják, hogy ott is megváltozott és megint keresztezni kell a leérkezők útját. Eddig itt a jobb oldali közlekedés volt a megszokott a terelő korlátok is úgy vannak kialakítva. Más megállóknál is történt ilyen változás.″ - írja a járókelő.hu bejelentője.

Mindez így néz ki egy ábrán elmagyarázva:

Fotó: járókelők.blog.hu

Most viszont kiderült, hogy ebben az őrületben is van rendszer. A BKK válasza röviden arról szól, azért volt szükség a menetirány felcserélésére, hogy a mozgólépcsők ne mindig csak az egyik irányba kopjanak. De ami a legjobb hír: a nyári szívatás csak átmeneti! Ezt írták:

„A mozgólépcsők haladási irányának időszakonkénti megváltoztatását műszaki szempontok indokolják. A haladási irány megváltoztatását a könnyebb átállás érdekében a nyári menetrendi időszakra ütemeztük, hiszen kevesebb utassal számolva ez a változás nem okoz komolyabb fennakadást az utasforgalomban. A mozgólépcsők élettartamát növeli, illetve havária esetén a használhatóságukat biztosítja, ha folyamatosan – mindkét irányban – működtetjük azokat. Ha állandóan egy irányban működnének, akkor fennállna a veszély, hogy a kopások miatt a lépcsőt nem lehet a fordított irányban járatni. Utasaink megértését és türelmét kérjük, az átmeneti kellemetlenség miatt elnézést kérünk.″



  • Vennék
  • Hírek