Visszaülnek a vezetők a 4-es metróra?
Metrós forrásokból származó értesüléseink szerint a BKV berendelte a metróvezetőket szerda üzemkezdetre Kelenföldre, a 4-es metróra. Azt egyelőre még nem tudni, hogy a vezetők visszaülnek-e a hétfő este üzemzavart szenvedő automata Alstom-szerelvényekre, vagy csak a biztonság kedvéért hívták be őket. Az intézkedés mindenesetre azt jelzi, hogy a BKV vezetése komolyan veszi a hétfő este bekövetkezett hibát.
Rejtély, miért állt meg az automata 4-es metró hétfőn
A BKV egyelőre csak annyit mond, hogy folyik a vizsgálat. A lerobbant kocsiért egy metróvezető ment be az alagútba.

A BKV lapunk kérdésére nem erősítette meg, de nem is cáfolta az értesülést. A cég egyelőre még nem tudta megmondani, hogy mi okozta két automata Alstom szerelvény 10 és 18 perces állását, mert még tart a vizsgálat. Metrós forrásokból úgy értesültünk, egyre valószínűbb, hogy a leállást az okozta, hogy 3 vonat elvesztette a pozícióérzékelését. Ilyenkor a szerelvény leáll.
Mint megtudtuk, ilyen jellegű pozícióvesztés előfordult már akkor is, amikor vezető vagy járműfelügyelő volt a vonaton, de akkor csak néhány percig tartott, és rögtön helyre tudták hozni. Hétfőn azt telt időbe, amíg az állomásról az ügyeletes vezető bement az alagúton keresztül a vezetőfülkéig.