A mérnökök nem akarják a Déli megszüntetését
A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozata szerint veszélyeket rejt magában a Déli pályaudvar tervezett megszüntetése.
A szervezet állásfoglalása szerint a pályaudvar alig pótolható szerepet tölt be a főváros nyugati, dél-nyugati elővárosi forgalmában, egyben bonyolítja a balatoni vasútforgalom nagy részét. Már többször felmerült a pályaudvar átalakításának, megszüntetésének gondolata, legutóbb 2001-ben készítettek róla átfogó vizsgálatot.
A tanulmányok arra jutottak azonban, hogy a Déli megszüntetése több okból is rossz ötlet. Feladatköre például a fővárosi vasúthálózatban nem, vagy csak nagy költségigénnyel pótolható. Az utóbbi évek közlekedésfejlesztési elképzelései, az S-Bahn, a dugódíj bevezetése különösen indokolja, hogy a legnagyobb forgalmi terhelést fogadó délnyugati városrész vasúti kapacitása ne csökkenjen, hanem inkább növekedjen.
Az elkészült tanulmányok azt mutatták, hogy a pályaudvar által elfoglalt értékes bel-budai területeket hatékonyabban tudják fejleszteni, ha a vasúti forgalom megmarad. Mindezek miatt a kamara közlekedési tagozata nem ért egyet a pályaudvar megszüntetésével. Támogatják viszont a Déli felesleges területeinek felhasználását, akár ingatlanfejlesztésre, akár P+R parkoló építésére, de csak a vasút mellé- alá- vagy fölé-építésével.
Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón jelentette be, hogy Orbán Viktor kormányfő felkérte Seszták Miklós fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg, mivel járna a Déli pályaudvar lebontása.