Balesetveszélyes a Széll Kálmán tér különleges burkolata
Kollégánknak már az átadás első napján feltűnt, hogy nedves időben akár korcsolyázni is lehet a Széll Kálmán tér speciális, piros színű burkolatán, mert annyira csúszik. Most a Budapesti Közlekedési Központnak is feltűnt. Megkérték a kivitelezőt, hogy a balesetveszély elhárítása érdekében érdesítse a felületet.
![IMG 8065](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1185/11852/118522/11852240_26a962a3a5ffe271e0f27a4cf675c729_wm.jpg)
A munkálatok csütörtökön kezdődnek, szombatra már kész lehet az új burkolat, írja a BKK a Facebookra feltöltött közleményében.
A mostani javítás már a második a május eleji átadás óta: a Magyar Narancs vette észre, hogy két nappal az átadás után az óra mellett fel kellett szedni a térköveket, mert a szökőkút vízellátó-rendszerét kellett javítani.
A másfél évig tartó felújítás 5,3 milliárd forintba került. A BKK és a kivitelező titkolták a beruházás számláit és tételes elszámolását, de lapunk kiperelte a papírokat. A Jobbik több visszásság miatt feljelentést tett az ügyben.
Nézzen bele a Széll Kálmán tér titkolt elszámolásába!
A mára tervezett hivatalos átadása elmaradt, de már használhatjuk az átépített teret. Ünnepelje az új térrel együtt azt, hogy ez az első olyan, közpénzből végzett fővárosi nagyberuházás, amely elszámolása teljesen nyilvános: Indexen a tér felújítási számlái.
Kollégáink az átadás napján kipróbálták a ráncfelvarrást kapó teret és az esős időben korcsályáztak is egyet a most érdesítésre váró felületen.
Cikkünk megjelenése után a BKK levélben reagált állításainkra. Közölték, még azelőtt jelezték, hogy lehetnek apróbb javítások a téren, hogy átadták volna a forgalomnak. A kivitelező ráadásul ezeket garanciálisan végzi el a szerződésben vállalt kötelezettsége szerint, ez 2021-ig tart. Többek között ezért nem történt még meg eddig a tér hivatalos átadása.