Felfüggesztették a metrópótlóbusz-tendert
Információink szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság felfüggesztette a 3-as metró felújítása idejére kiírt metrópótlóbusz-tendert. A lépést megelőzően Seszták Miklós állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter támadta meg a pályázati eljárást a KDB-nél, a szervezet ennek hatására cselekedhetett.
A háttérben az húzódhat meg, hogy a miniszter által támogatott Volánbusz magyar (Mabi Bus által gyártott) buszokkal indult a tenderen, de BKK által meghatározott határidős feltételek (például buszgyártói szállítási kötelezettségvállalás) ellehetetlenítették a szolgáltatásért folyó, egyébként hatalmas érdekharcban.
Így most előállt az a gyönyörűen paradox helyzet, hogy
A BKK-nak ugyanis nem volt kötelező a szolgáltatási tender kiírása. A fővárosi anyagilag is sokkal jobban járt volna, ha a kiszervezés helyett a BKV vesz 150 új buszt. A vásárlásra kiírt pályázat rég lezajlott, a pénz megvolt, jó áron lengyel buszokat kapott volna a cég. Sőt már a szerződést is megkötötték, amikor a kormány nyomására leállították az egészet. Így a BKV-s buszvásárlás helyett nyáron a főváros a buszpótlás teljes kiszervezése mellett döntött, erre írtak ki egy újabb pályázatot.
Bár a BKV-nál kiszámolták, hogy a kiszervezés tízmilliárdokkal drágább, a főváros fejet hajtott a kormány akarata előtt, igaz azzal, hogy ha többletköltsége lesz, azt a kormányzat fizeti. A jóval drágább szolgáltatási tenderre több gazdasági érdekcsoport is rástartolt, közöttük a magyar gyártású busszal induló Volánbusz is, aminek a szűk határidők miatt nem sok esélyt adtak eddig. A közbeszerzési vizsgálat után javulhatnak az esélyek. A tender azonban tovább csúszik.
Az ügyben hivatalosan keressük a Közbeszerzési Döntőbizottságot és a BKK-t is.