Ezért aztán megérte fizetőssé tenni a P+R parkolót
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Tavaly ősszel azon értetlenkedtünk, hogy ha működik egy P+R parkoló, gyorsan fizetőssé teszik. Így történt ez a Ferencvárosban, a Pöttyös utcánál a lakótelepen egy 160 férőhelyes P+R-rel is. Ingyenes volt, október 1-től azonban 175 forintot kellett fizetni érte óránként, hogy a helyi lakosok jobban tudjanak parkolni. Meg is lett az eredménye:
A fotókat olvasónk, Bálint készítette hétfőn. Mint írta, a hajdani P+R októbertől szinte minden munkanap tök üres.
Jól látszik, hogy a területen legalább 6 ferencvárosi lakos parkol most az egyébként 160 autó helyett. Köszönjük Ferencváros!
– tette hozzá.
Mint írtuk, a ferencvárosi önkormányzat nem köntörfalazott a rendelet indoklásában: az ingyenes P+R parkolók túl jól működtek, ezért az azokat használó autósokat ki kell szorítani a kerületből.
Ez sikerült. Igaz, hogy a parkolókat most szinte senki sem használja, de az már mellékes.
Frissítés:
Többen is írtak, hogy a P+R parkolóból (és tegyük hozzá, az egész környékről) kiszorított autók megvannak: a kispesti Wekerle-telepre és az Üllői út túloldalán levő kőbányai utcákba sikerült üldözni őket, ahol valóban elfoglalják a helyiek elől a parkolókat.
Ráadásul a kőbányai részen az Üllői-Ceglédi út sarkán volt/van egy parkoló, a nagy toronyház előtt. Ez a parkoló is P+R-ként működött, a BKK járművein a mai napig jelzik is ezt. Rejtélyes okokból ez a terület le van zárva a parkoló autók elől, üresen kong. Csak a szemetet fújja benne a szél.
Olvasóink felvetették, hogy örülni kéne annak, hogy megszűnt a Pöttyös utcai P+R parkoló, hiszen csökkent a forgalom is. A kérdés az, hogy ha az önkormányzat nem akart ott forgalmat, akkor miért hagyta meg a parkolót, miért nem bontotta el az aszfaltot és épített oda madárfüttyös parkot? A meghagyott, üresen álló parkoló csak provokálja a kintebbről érkező autósokat, és a miattuk szívó szomszéd kerületieket.
Frissítés2:
Ferencvárosi olvasóink írták, hogy a kerületből sem sikerült kiszorítani teljesen az autókat: Az Ifjúmunkás utcáig lett csak fizetős a parkoló, sajnos nem az egész telep. Így nem csak a szomszéd kerületekben vannak a kiszorított autósok, hanem az Ifjúmunkás utcán kívüli területeken is végig. Az Aranyvirág sétány is dugig van nappal is. Este az egész környék. Rém izgalmas így a megszokott helyek helyett az ott lakóknak parkolót vadászni. Úgyhogy az önkormányzat hablatya duplán smafu.
A friss parkolási zóna egyébként így néz ki:
Frissítés3: Az önkormányzat elérte célját
A ferencvárosi önkormányzat a cikkel kapcsolatban közölte: azt a célját, mely szerint a József Attila-lakótelepen élők parkolási gondjait a fizető várakozási övezet bevezetésével kívánta enyhíteni, elérte. A területen élők hivatalhoz eljuttatott visszajelzései alapján elégedettek a rendszer működésével. A fizető övezetek határain tapasztalható zsúfoltságot többségében nem a kerületen kívüli, hanem a fizető övezet bevezetésével az övezetből kiszorult albérlők gépjárművei okozzák. A helyzet kezelésére illetve a volt P+R parkoló további hasznosításával kapcsolatban a kerületben parkolási rendszert üzemeltető cég márciusra előterjesztést készít.