Tovább szecskázzák a BKK-t

2017.03.21. 13:29
Közel 700 BKK-s alkalmazottat átszerveznek májusban egy új cégbe, a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt.-be, 23 embert pedig kirúgnak a cégtől. Az új cég vezetője se nem budapesti, se nem közlekedési szakember. A BKK több mint kétezer fős létszáma másfél év alatt 330 fő körülire olvadt.

Május 1-jén a BKK közel 700 munkavállalója kerülhet munkáltatói jogutódlással a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt.-hez (BKÜ), tájékoztatta lapunkat a BKK. A cég további 23 emberétől megválik (infokommunikációs, közösségi közlekedési, kereskedelmi, és gazdasági területekről), mint mondják, a létszám-racionalizálás jegyében.

A BKÜ-höz kerülnek át a BKK-tól a jegyellenőrök, ügyfélszolgálatosok. Egyelőre nem tudni, mi szükség volt az új cég létrehozására. A cég vezetője Gyimesi László, jogász, az elmúlt évekig szegedi fideszes önkormányzati képviselő lesz. Azaz se alapos fővárosi helyismerete, se közlekedési szakismerete nincs.

A BKK aprításának Vitézy Dávid volt vezérigazgató távozása után kezdett bele a főváros. 2015 elején még 2006 fő dolgozott a cégnek. Ezt egy radikális létszámcsökkentéssel az év végére 1646 főre nyomták le. 

2016-ban a közútkezelési, -ellenőrzési, -felújítási feladatokat elvonta a fővárosi önkormányzat a BKK-től, és egy új céghez, a Budapest Közúthoz, valamint a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósághoz helyezte át. A BKK létszáma ezzel 2016 végére 1050-re csökkent. A mostani 700 fő elvesztésével az egykori nagy cég teljesen összetöpörödik, a létszám mintegy 300-330 főre olvad.

A BKK szétdarabolásának hivatalos indoka az átláthatóbb struktúra, a költség- és létszámnövekedés megállítása, valamint a főváros szakmai és tulajdonosi felügyeletének erősítése. 

Vitézy Dávid volt igazgató szerint azonban az eredeti integrált rendszer szétverésével a létszám nem sokat csökkent, csak több cégbe lett szétosztva.