Elnyeli a pénzét a BKK-automata? Egy darabig ne várja!

2017.04.21. 07:05
Olvasónk csak bérletet szeretett volna venni egy BKK-automatából, de pénzét elnyelte a gép. Mit gondol, mennyi időbe telik, míg a BKK visszaadja a pénzt?

Reggel az Dózsa György úti metrómegállóban lévő F16-os számú BKK jegyautomatából szerettem volna egy felnőtt bérletet venni.

– írta olvasónk, akinek innentől kezdődtek a bonyodalmak.

Bankkártyával fizetett, egész pontosan PayPass-al. A tranzakció sikeres volt, de az automata nem nyomtatta ki a bérletet. Egyből felhívta a BKK-automatán levő telefonszámot. Egy férfi diszpécser felvette a jegyzőkönyvet és több lehetőség közül választhatott. A bankon keresztül visszautalást választotta.

Csakhogy kiderült, hogy olvasónknak 6 hét alatt utalják vissza a pénzt, ha pedig postai utat választja, akkor 1 hónap múlva. De volt egy olyan opció is, hogy személyesen átveheti a bérletet egy hónap múlva.

Ami egyszerűen nem tudtam, hogy vicc, vagy tényleg komolyan gondolja a BKK.

– álmélkodott olvasónk.

Ezek után másodszorra is visszahívta a BKK-t, hogy egyeztesse velük a bankszámlaszámot, illetve megkérdezte, hogy miért 6 hét a visszautalás ideje. A válasz az volt, hogy első körben megvizsgálják az adott BKK automatát, második körben felveszik a kapcsolatot az illetékes bankkal, hogy a tranzakció tényleg sikeres volt és harmadik körben csoportos utalással visszautalják a pénzt, ez tart ennyi ideig.

Megkerestük a BKK-t, minden esetben ilyen lassan történik a visszautalás, és ha igen, nem gondolják-e, hogy ezen azért gyorsítani kellene? Azt is megkérdeztük, tényleg van-e olyan opció, hogy az utas a(z éppen lejáró) bérletet személyesen átveheti egy hónap után?

A BKK úgy válaszolt, hogy bár a szabályozás szerint valóban 30 nap áll rendelkezésre a vizsgálatra és – jogos panasz esetén – az ügyfelek követelésének megtérítésére, a kártalanításra a valóságban jellemzően lényegesen rövidebb időn belül sor kerül. Aki azt a lehetőséget választja, hogy visszatérítésként értékcikket (jegyet, bérletet) kapjon, természetesen eldöntheti, milyen érvényességi kezdettel kéri a bérlet típusú terméket, tehát biztosan nem lejárt érvényességű bérletet kap.

Amennyiben a jegy- és bérletkiadó automaták működése során hiba lép fel, a BKK arra kéri ügyfeleit, hogy még a helyszínen lépjenek kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával az automata kijelzőjén található „segítség” gomb megnyomásával, vagy a 06/1 3-255-255-ös telefonszámon a 2-es, majd a 0-s menüpontot választva.