Távoztak a BKK-ügyben érintett T-Systems-vezetők
A nyár legnagyobb hazai informatikai botránya nem maradt személyi következmények nélkül: a Magyar Telekom kirúgta a BKK megbukott online jegyértékesítési rendszeréért felelős két vezetőt, írja a hwsw.hu. Az értesülést a lapnak a Magyar Telekom hivatalosan is megerősítette, a két vezető már nem dolgozik a vállalatnál.
Mint arról beszámoltunk, számos súlyos biztonsági hibákat találtak abban az online jegyértékesítési rendszerben, amit a T-Systems a vizes vébé kezdetére szállított le a BKK-nak. Az ügy kipattanása után villámgyorsan megszervezett sajtótájékoztatón a két kirúgott vezető képviselte hivatalosan a T-Systemset.
Lakatos András a cég közszféráért felelős üzletági igazgatója volt, ebben a szerepében ő írta például alá a T-Systems részéről a BKK-val kötött új szerződést. Lakatos eredetileg is a közlekedési informatikai részleget vitte a cégen belül, innen léptették elő 2016 januárjában a teljes kormányzati üzletág élére.
A sajtótájékoztatón sokkal többet szerepelt azonban Takács József, a T-Systems informatikai biztonságért felelős igazgatója. Akkor ő nyújtott tájékoztatást a rendszert ért támadásokról és magyarázta meg azt is, hogy a cég miért jelentette fel az egyik hibát bejelentő fiatal diákot. Az ügyben akkor nyomozás indult, a vádat azonban később az ügyészség visszavonta, mivel a cselekmény nem veszélyes a társadalomra.
A rendszert egyébként nem csak a hibát azonnal bejelentő fiatal "támadta", ennél sokkal komolyabb rések is tátongtak a védelmen. A rendszert egyébként a BKK mára teljesen leállította, a T-Systems pedig saját hatáskörben vállalta, hogy saját költségén helyezi új platformra az e-jegy rendszert, számolt be róla a hwsw.hu.