Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Oszlopokat telepítenek a Hősök tere panorámájába

2017.10.14. 07:06
Troli-felsővezetéket húznak és vas tartóoszlopokat állítanak a Hősök tere elé, ugyanis a Liget-építkezések miatt kihozták a trolit a Városligetből a Dózsa György útra. Korábban úgy volt, hogy modern trolik mennek itt, akkus üzemmel áthidalva a távolságot, de elfogyott a pénz. Most ősszel újra van keret, vehet is a főváros jövőre 60 új trolit. Mi lesz akkor az oszlopokkal? Hát kiszedik őket.

Mint az a fotóinkon látszik, jócskán belerondítanak majd az új oszlopok a Hősök tere látványába. Az oszlopok a Városligetből kikerülő vonalok trolibuszainak felsővezetékét tartják majd. A 74-es, a 75-ös és a 79-es trolibusz útvonala változik, ezeket áthelyezik az Ajtósi Dürer sorra és a Dózsa György útra. Több mint 6 kilométeren új felsővezeték-hálózat épül.

Az új felsővezeték-rendszer egy kényszer szülte lépés, eredetileg ugyanis úgy volt, hogy korszerű Solaris trolibuszok járnak majd ezeken a vonalakon, amik az akkumulátoros önjáró üzemmel képesek áthidalni a városképileg fontos szakaszt, így nem kell vezeték. Ezekre a trolikra a BKV-nak opciója van, azaz a megvásárlásukra (70 darabra) már feltételes szerződést kötöttek.

Sajnos az erre szánt pénz valahogy elolvadt, troli egyelőre nincs. A mostani trolibuszokkal kell megoldani a problémát, az pedig nem megy felsővezeték nélkül.

Csakhogy információink szerint a főváros vezetése sakkozni kezdett az uniós pénzből tervezett közlekedési beruházásokkal, és teljesen átrendezte azokat. Így november közepén várhatóan mégis le tud hívni a BKV körülbelül 30 csuklós és 30 szóló Solaris trolibuszt, valamint mintegy 20 CAF villamost.

Ehhez a városvezetésnek le kellett mondania a tervezett újpalotai villamosról (ez 25 milliárd forint, aminek a fele rögtön ment a 3-as metró felújítási kereténekl növelésére), az óbudai (Bécsi úti) villamoshosszabbításról (valamivel több mint 10 milliárd forint), és az őrmezői intermodális csomópontról (5 milliárd forint). Azaz durván 28 milliárd forintból fognak trolibuszokat és villamosokat vásárolni. 

Ha minden jól megy tehát jövőre mégis önjáró üzemre képes trolik járnak majd a Dózsa György úton. És mi lesz akkor a most beépített oszlopokkal? Hát majd kiszedik őket, tudtuk meg városházi forrásokból.