Hungarikum: nem fér be a villamos az új remízbe
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Néhány hete megjelent az új budafoki kocsiszínben az első villamos, hogy birtokba vegye új pihenőhelyét, írja az Újbuda másképp blog. Csakhogy a blog szerint a beálláskor harsány káromkodásra figyeltek fel a helyiek: kiderült, hogy a közel hatmilliárd forintból megvalósult kocsiszínbe nem férnek be a villamosok. A helyzetre szombaton a budapesti MSZP is felhívta a figyelmet közleményében.
A hétvégén utánakérdeztünk az esetnek, és egy BKV-közeli forrásunk részben megerősítette a történteket. Mint mondta, a remíznél van egy rossz helyen lévő oszlop, emiatt az egyik, a Forgalmi utcával párhuzamos, rövid vágányra nem lehet bemenni. A kivitelező szúrta el, most jöttek rá, az oszlopot át fogják helyezni.
Mint megtudtuk, amúgy sem halad valami fényesen a munka, a BKV gyenge kézzel fogja a kivitelezőt (Strabag Építő Kft.), a Strabag–CAF-együttműködés sem megy a legjobban, és a használatbavételi engedéllyel is vacakolnak. Ennek ellenére valószínűleg januárban indulhat a Tátra villamosok, februárban meg a CAF villamosok üzeme. (2017 közepe-vége helyett.)
A Budafoki kocsiszínt az elmúlt évtizedekben többször, de sokszor ötletszerűen bővítették, ezért a telep funkcionális rendszere meglehetősen bonyolulttá és nehezen áttekinthetővé vált. Az épületek állapota rossz volt, a vágányhálózat a korábbi HÉV igényeit tükrözte, az eltúlzott méretű váltók rengeteg helyet foglaltak el. A telep bonyolult rendszerén nagyon nehézkes volt a villamosokat mozgatni. Ezért a telep nagy részét elbontották, teljesen új vágányhálózat, valamint több új csarnok és irodaház épült.
A vállalkozási szerződés alapján a kivitelezési munkák 2016 júliusában kezdődtek, és az eredeti tervek szerint 2017 közepéig-végéig tartanak majd. Az 5,7 milliárd forintos beruházást 99,44 százalékban az Európai Unió és 0,56 százalékban a magyar állam finanszírozza.
BKK: már alapozzák az oszlopot kiváltó másik két oszlop helyét
A BKK lapunk megkeresésére írt válasza szerint Budafok kocsiszín építésekor a felsővezeték-oszlopok elhelyezése és a felsővezeték-rendszer kiépítése után volt csak látható, hogy egy hiba miatt a Forgalmi utca oldalán lévő 17-18-as vágányok között felállított oszlop akadályozza a villamos elfordulását. Az akadályt jelentő oszlop csak két másik oszloppal váltható ki. Az új oszlopok alapozása már megtörtént, december közepéig beemelik az oszlopokat a helyükre, és ráhelyezik a felfővezetéket. A BKK vizsgálja, ki tehető felelőssé a hibáért.
Hozzátették: egyelőre tart a kivitelezés, a hibajavítás még a műszaki átadás előtt befejeződik, azaz a hiba nincs hatással a kocsiszín jövőbeni üzemeltetésére.
Arra nem kaptunk választ, hogy az eredetileg 2017 közepére-végére tervezett átadás mikor lesz, azaz mikortól használhatják a villamosok az új remízt.