Tarlós: Újabb vizsgálat lesz az alternatív római-parti gátról
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Egy szakmai grémium áll fel, ami március végéig dönthet a római-parti mobilgát nyomvonaláról, jelentette ki Tarlós István főpolgármester a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén.
A grémiumnak tagja lesz az a Koncsos professzor is, aki komoly kifogásokat fogalmazott meg a fővárosi tervek biztonságával kapcsolatban, valamint megfigyelőként részt vesz két ember a tiltakozók közül is. Márciusig elkészül egy újabb, a Mélyépterv által elvégzendő vizsgálat a fővárosi (part menti) tervek alternatívájaként felmerült Nánási úti nyomvonalról.
Addig is elkezdődik a munka a majdani mobilgát két végén található patak védelmének kialakításával. Ezt a részt azért hozták előre, mert ezekről nincsen vita. Az Aranyhegyi-árok és Barát-patak védelme 4 milliárd forintba kerül. A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén arról döntött, hogy ezt a pénzt megelőlegezi a beruházásra. A teljes gátrendszerre 18 milliárd forintos keret van. A két védmű műszaki leírása így néz ki:
Aranyhegyi-patak menti védmű:
A patak mentén a jelenlegi állapotnak megfelelően különböző műszaki megoldások váltják egymást: egy szakaszon vasbeton ülőfal épül ki, melyre alumínium alapanyagú, betéttáblás rendszerű mobil felépítmény telepíthető, mellyel a MÁSZ +1,30 szint teljesíthető, majd egy szakaszon 40 cm széles vasbeton szerkezetű árvízvédelmi fal készül a MÁSZ+1,30 szint biztosításával. Ezt követően a MÁSZ+1,30 szint töltés magasítással biztosítható, feltöltéssel. A teljes védvonal hossza hozzávetőleg 2 km. Alépítménye szádfal, a fejgerenda alatti 9,20 méteres hosszúsággal.
Pünkösdfürdői töltés menti védmű:
A Barát-patak torkolati szelvényétől a Római part vonaláig tart. A védvonalszakaszon a jelenlegi állapotnak megfelelően különböző műszaki megoldások váltják egymást: a meglévő töltés, töltéskorona vízoldali élénél 1,00 m magas árvízvédelmi fal kerül létesítésre, mellyel biztosítható a MÁSZ+1,30 szint, majd a egy másik szakaszon a töltéskoronán már jelenleg meglévő 1,00 magas árvízvédelmi fal – és alapteste – bontásával (jelenleg csak a MÁSZ+0,30 szintet biztosítja) maga a töltés kerül magasításra MÁSZ+0,20 szintre, a koronaszélesség bővítése mellett, ill. új árvízvédelmi fal létesül a MÁSZ+1,30 szint biztosításával. A teljes védvonal hossza hozzávetőleg 1,7 km. Alépítménye szádfal, a fejgerenda alatti változó hosszúsággal.