Lukács
9 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Alig férnek fel az utasok a reptéri buszra

2018.01.13. 09:26
Alig tud elindulni a reptéri járat a Kálvin téri megállóból, mert folyamatosan szállnak fel rá az utasok - ez látható a Közlekedő Tömeg Egyesület egy hete készült felvételén.

A szervezet szerint a zsúfoltság oka, hogy a fél évvel ezelőtt bevezetett járat sokkal népszerűbb, mint a kezdetekkor volt. Másrészt a repülők menetrendje nem olyan, hogy egész nap egyenletesen érkeznek a gépek, hanem minden nap, egy néhány órás időszakban sokkal több érkezik és indul, mint máskor. Ezekben az időszakban a 100E is utaslemaradásos.

Mint az egyesület részéről elmondták, a probléma napi szintű, rendszeresen naponta többször is sűrítőbuszokat kell forgalomba állítani a járaton, ami nem normális, egyértelmű jele annak, hogy rossz a menetrend. A sűrítőbuszokat az esetek döntő többségében más vonalakról, sokszor a várost átszelő legfontosabb gerincvonalakról veszik le (5, 7, 8E, 9), mert onnan még hamar oda tudnak érni a buszok a Deák téri indulópontra.

Szerepet játszik továbbá, hogy az egyébként nem utaslemaradásos buszokon is sokszor 60-80 utas utazik. Egy csuklós buszra nagyjából 100 utas komolyabb kellemetlenségek nélkül felfér, azonban ez a reptéri busz, itt majdnem mindenkinek van 1-2 nagyobb csomagja. A legtöbb járaton így lehetetlen normálisan elférni, és főleg kibírni 35-45 percet a Deák és a reptér között.

A BKK tervezi a reptéri járat fejlesztését

Megkerestük a BKK-t is, hogyan kívánnak enyhíteni a helyzeten. A társaság közölte:

a 100E járat többletszolgáltatásként indult el, a korábbi repülőtéri eljutást biztosító 200E járat változatlan menetrenddel közlekedik.

A BKK, ahogy azt a járat elindításakor is jelezte, folyamatosan vizsgálja a járat utasforgalmát, közlekedési jellemzőit és hatását a repülőtéri forgalom alakulására.

A járatok jelenleg teljes üzemidőben 30 percenként közlekednek. Az utasforgalmi igényeknek megfelelően ezen felül a BKK egyes esetekben többlet autóbuszokat közlekedtet, ez azt jelenti, hogy ezekben az időpontokban egymás után két autóbusz indul.

Már a szolgáltatás elindítása óta minden nap reggel 4 órakor 2 autóbusz közlekedik a repülőtér felé a kora hajnalban induló repülők elérését biztosítva. A BKK járatindulásonként figyelemmel kíséri az utasforgalom alakulását és ez alapján – amennyiben indokolt – további autóbuszokat állít forgalomba, ígérik.

Ezek a többletjáratok általában a repülőtér felé a délelőtti órákban, míg a belváros felé a kora délutáni órákban indulnak. Az év végi megnövekedett budapesti turistaforgalom hatása érződött a 100E járat utasforgalmában is, ami december 31-én  és január 1-jén volt a legmagasabb, ekkor a BKK naponta 7-10 többlet autóbuszt indított.

A BKK hozzátette, hogy természetesen alapos forgalomfelügyelet mellett is előfordulhat, hogy egy-egy járat zsúfoltabban közlekedik. A cég a 100E járat elindítása óta fejlesztette az értékesítési hálózatát is. A repülőtéren további 2 jegykiadó automatát helyezett üzembe, növelte a repülőtéri ügyfélcentrum pultjainak számát, ezen kívül további jegykiadó automaták kihelyezésének előkészítését kezdte el.

A BKK a Budapest Airporttal együttműködve tervezi a repülőtér kiszolgálásának további fejlesztését a légitársaságok tavaszi menetrendváltozásához igazítva.