Úgy tűnik, a budapesti klíma nemcsak az orosz metrókocsikat korrodálja, hanem az egy-két éves spanyol villamosokat is. Az Omnibusz blog fotóján jól láthatóak ennek jelei.
Az összes CAF ablaksáv fölötti lemeze rohad... kétéves járműveknél ez ultra gáz!
– írta a jelenségre olvasónk.
Megkerestük a BKV-t, ahol a következőket mondták: a hibajelenséget ismerik, a CAF villamosok ablakai és ajtajai fölött, "a járművek burkoló lemezeinek szélein korróziós elváltozások" jelentek meg.
Ezek észlelését követően a BKV azonnal jelezte a hibát - a járművek tulajdonosán (BKK) keresztül - a CAF, a járművek gyártója felé. Ők jelenleg a járművek karbantartásáért is felelősek. A CAF tudomásul vette a hibabejelentést, egyúttal jelezte, hogy vizsgálja a jelenség okait, és "a probléma - garancia körében történő - teljes körű felszámolásán dolgozik".
Az első budapesti CAF-villamos 2015 februárjában készült el Zaragozában, és még abban az évben szeptemberben forgalomba is állt. A BKV-val kötött szerződés 35 darab rövidebb (34 méteres), és 12 darab hosszabb (56 méteres) villamos szállításáról szólt, további 77 darabos opciós vásárlási lehetőséggel. Az első 56 méter hosszú villamos 2016 tavaszán állt forgalomba az 1-es vonalon. A rövidebb CAF-ok a 3-as és a budai fonódó vonalain járnak.