Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hónapokra kiáll a forgalomból két 175 milliós busz

2018.03.03. 08:49

Hónapokra le kellett állítani a BKV két, darabonként 175 millió forintért vásárolt elektromos buszát – válaszolta a Népszava megkeresésére a BKV.

A C68E Modulo buszokat több hónapon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt. A BKV 20 darabot vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a tartósan kivont példányokon kívül a többivel is volt gond. 

A BKV válaszai, valamint a lakossági panaszok és a szakmai egyesületek észrevételei mutatják, hogy az elektromos Modulok műszaki hibáit nem sikerült megszüntetni. A z Index már egy évvel ezelőtt beszámolt róla, hogy  nagyon sok gond van  a 2016-ban  vásárolt  buszokkal, amelyek a BKV tájékoztatása szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, és az ajtóknál rossz a ragasztás minősége. Pénteken arról írtunk, hogy bár a BKV egyelőre nem tervezi újabb Modulók beszerzését, kötbért sem követel a gyártótól a két dízel csuklósbusz árába kerülő, de megbízhatatlan járművek miatt. 

A meghibásodások miatt a BKV nem mindig tudja teljesíteni az elektromos buszok üzemeltetésére tett vállalásait: eszerint húszból legalább 16-nak forgalomban kellene lennie. Annyi konkrétumot tudott meg a lap, hogy a típus legjellemzőbb hibái az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak. Optimális esetben a busz megszakítás nélkül 150 kilométert tudna megtenni egy feltöltéssel.

A magyar gyártmányú Modulo buszok eleve rosszul kezdtek: még a próbajáraton kirepült egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert, majd kiderült, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek.