További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Hónapokra le kellett állítani a BKV két, darabonként 175 millió forintért vásárolt elektromos buszát – válaszolta a Népszava megkeresésére a BKV.
A C68E Modulo buszokat több hónapon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt. A BKV 20 darabot vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a tartósan kivont példányokon kívül a többivel is volt gond.
A BKV válaszai, valamint a lakossági panaszok és a szakmai egyesületek észrevételei mutatják, hogy az elektromos Modulok műszaki hibáit nem sikerült megszüntetni. A z Index már egy évvel ezelőtt beszámolt róla, hogy nagyon sok gond van a 2016-ban vásárolt buszokkal, amelyek a BKV tájékoztatása szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, és az ajtóknál rossz a ragasztás minősége. Pénteken arról írtunk, hogy bár a BKV egyelőre nem tervezi újabb Modulók beszerzését, kötbért sem követel a gyártótól a két dízel csuklósbusz árába kerülő, de megbízhatatlan járművek miatt.
A meghibásodások miatt a BKV nem mindig tudja teljesíteni az elektromos buszok üzemeltetésére tett vállalásait: eszerint húszból legalább 16-nak forgalomban kellene lennie. Annyi konkrétumot tudott meg a lap, hogy a típus legjellemzőbb hibái az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak. Optimális esetben a busz megszakítás nélkül 150 kilométert tudna megtenni egy feltöltéssel.
A magyar gyártmányú Modulo buszok eleve rosszul kezdtek: még a próbajáraton kirepült egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert, majd kiderült, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek.