Újabb, Utrechtből érkezett, extra hosszú, duplacsuklós Van Hool AGG 300-as tűnt fel egy BKV-garázsban, áll az Omnibusz szakblog Facebook-oldalán, ahol a bizonyosság kedvéért két fotót is feltettek a buszvonatról.
![Forrás: Omnibusz](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1973/19732/197327/19732769_4f9d362a2d81d508823aca5fdef559e5_wm.jpg)
Megkérdeztük, mi szándéka a BKV-nak a buszvonattal, de a válasz sajnos kiábrándító volt: alkatrésznek vásárolták. Ezekhez az öreg buszokhoz már nagyon olcsón hozzá lehet jutni, és legtöbb alkatrészüket hasznosítani tudja a BKV a normál Van Hool buszaihoz.
Természetesen forgalomban is próbálkozott a BKV a vonatbusszal. Mint arról beszámoltunk, 2016 júniusában megjött az első jármű Budapestre, amit hosszabban teszteltek. (Utasokat nem szállítottak vele, ezért nem nagyon emlékezhet rájuk senki sem.) A méretei miatt azonban a hatóság nem nézte jó szemmel a próbálkozást, ezért letettek róla. Az első busz azóta is a BKV-nál van.
![Forrás: Omnibusz](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1973/19732/197328/19732807_f2bfb4638a13791465648bc6edb25101_wm.jpg)
Egy fiatalabb, jól felkészített vonatbuszt a BKV azért jól tudna hasznosítani például a reptéri járatok között, mert a jármű a teszteken sem szerepelt rosszul, tudtuk meg BKV-s forrásainktól.
A vonatbusz
A 25 méter hosszú VanHool AGG300 buszt egy 356 lóerő teljesítményű és 1450 Nm csúcsnyomatékú dízelmotor hajtja; 52 ülőhelyével akár 160 fő befogadására is képes. Egy normál csuklós busz 18 méter hosszú, ez a jármű tehát 7 méterrel hosszabb.