További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Információink szerint ma a 20 darabos Modulo elektromosbusz-flotta 60 százaléka, 12 busz nem tudott forgalomba állni üzemképtelenség miatt. Az arány a következő napokban csak növekszik, ugyanis az eleve könnyen hibásodó buszok gyártója, az Ikarus Egyedi ellen csődeljárás indult. Ami azt jelenti, hogy az elektromos buszok karbantartói se dolgoznak már.
Mint megtudtuk, a BKV autóbusz üzemágának dolgozói küzdenek, mint malac a jégen, hogy pótolják valahogy a kieső elektromos buszokat, de van olyan probléma, amin nem tudnak úrrá lenni. Több vonalon, ilyen például a 39, 191, le lehet ugyan cserélni az elektromos midibuszokat a nagyobb, dízel szóló autóbuszokra, de például a 16-os és a 27-es vonalon (a Várnegyedben és a Gellérthegyen) gond lesz, mert a nagyobb buszok ott nem férnek el, a dízel üzemű midi Karsan buszokból meg kevés van.
Az egyetlen megoldás a jó öreg Ikarus 405 midibuszok visszaállítása lenne, de ezek az igencsak elavult, sötét füstfelhőt eregető járművek a két fenti vonalon ki vannak tiltva, és amúgy is leselejtezték már őket félig-meddig. Ha tehát a BKV vezetése úgy dönt, hogy visszaengedi a kohószökevényeket a forgalomba, akkor a Vár és a Gellérthegy lakói (kis túlzással) bevásárolhatnak gázálarcból, vagy nem lesz elég busz ezeken a területeken.
Kapcsolódó hír, hogy értesüléseink szerint fel kellett függeszteni az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez szükséges munkákat (az érvényesítő készülékek járművekbe szerelését), mert a közlekedési hatóság hiánypótlást kért a kivitelezőtől. Ez az információ azonban kevésbe megrázó, hiszen a 2004-ben elindított elektronikusjegy-projekt befejezése már legalább 10 éve csúszik, fél év ide vagy oda már semmit nem számít.
Frissítés:
Az Ikarus 405-ös buszból összesen 8 darab öreg példánya maradt a BKV-nak, de ebből 6-ban kicserélték korszerűbbre a motorokat, szóval nem füstölnek már annyira, tudtuk meg a cégtől.
Az elektromos Modulókkal az a fő probléma, hogy esőben, nagy hidegben, vagy nagy melegben összeomlanak, tehát finoman szólva stratégiát nem lehet építeni rájuk. Mint a BKV-tól megtudtuk, a konstrukció alapegységei alapvetően jók, csak a magyar gyár az összeépítésnél nem végzett túl jó munkát. Ezért most keresnek olyan partnercéget, ami a méregdrágán vásárolt magyar (Egyedi Ikarus) elektromos buszt közpénzen rendesen összerakja – a csődbe ment gyártó helyett.
A cikket kommentelheti az alábbi Facebook-link alatt: