Ödön
1 °C
11 °C

Az elektromosság a BKV fő mumusa

2018.08.14. 14:08 Módosítva: 2018-08-14 14:53:29
Nem elég, hogy folyamatos sofőrhiánnyal küzd a fővárosi tömegközlekedés, az Ikarus Egyedi Kft. csődje miatt hamarosan leállhat a komplett elektromosbusz-flotta. Hatósági problémák miatt felfüggesztették az elektronikus jegyrendszer járműszerelési munkáit is.

Információink szerint ma a 20 darabos Modulo elektromosbusz-flotta 60 százaléka, 12 busz nem tudott forgalomba állni üzemképtelenség miatt. Az arány a következő napokban csak növekszik, ugyanis az eleve könnyen hibásodó buszok gyártója, az Ikarus Egyedi ellen csődeljárás indult. Ami azt jelenti, hogy az elektromos buszok karbantartói se dolgoznak már.

Mint megtudtuk, a BKV autóbusz üzemágának dolgozói küzdenek, mint malac a jégen, hogy pótolják valahogy a kieső elektromos buszokat, de van olyan probléma, amin nem tudnak úrrá lenni. Több vonalon, ilyen például a 39, 191, le lehet ugyan cserélni az elektromos midibuszokat a nagyobb, dízel szóló autóbuszokra, de például a 16-os és a 27-es vonalon (a Várnegyedben és a Gellérthegyen) gond lesz, mert a nagyobb buszok ott nem férnek el, a dízel üzemű midi Karsan buszokból meg kevés van.

Az egyetlen megoldás a jó öreg Ikarus 405 midibuszok visszaállítása lenne, de ezek az igencsak elavult, sötét füstfelhőt eregető járművek a két fenti vonalon ki vannak tiltva, és amúgy is leselejtezték már őket félig-meddig. Ha tehát a BKV vezetése úgy dönt, hogy visszaengedi a kohószökevényeket a forgalomba, akkor a Vár és a Gellérthegy lakói (kis túlzással) bevásárolhatnak gázálarcból, vagy nem lesz elég busz ezeken a területeken.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elektronikus jegyrendszeréhez kapcsolódó érvényesítő készülék a H6-os HÉV Közvágóhíd végállomásán 2017. szeptember 7-én. A RIGO névre keresztelt rendszerben a papír alapú jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elektronikus jegyrendszeréhez kapcsolódó érvényesítő készülék a H6-os HÉV Közvágóhíd végállomásán 2017. szeptember 7-én. A RIGO névre keresztelt rendszerben a papír alapú jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek.
Fotó: Balogh Zoltán / MTI

Kapcsolódó hír, hogy értesüléseink szerint fel kellett függeszteni az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez szükséges munkákat (az érvényesítő készülékek járművekbe szerelését), mert a közlekedési hatóság hiánypótlást kért a kivitelezőtől. Ez az információ azonban kevésbe megrázó, hiszen a 2004-ben elindított elektronikusjegy-projekt befejezése már legalább 10 éve csúszik, fél év ide vagy oda már semmit nem számít.

Frissítés:

Az Ikarus 405-ös buszból összesen 8 darab öreg példánya maradt a BKV-nak, de ebből 6-ban kicserélték korszerűbbre a motorokat, szóval nem füstölnek már annyira, tudtuk meg a cégtől.

Az elektromos Modulókkal az a fő probléma, hogy esőben, nagy hidegben, vagy nagy melegben összeomlanak, tehát finoman szólva stratégiát nem lehet építeni rájuk. Mint a BKV-tól megtudtuk, a konstrukció alapegységei alapvetően jók, csak a magyar gyár az összeépítésnél nem végzett túl jó munkát. Ezért most keresnek olyan partnercéget, ami a méregdrágán vásárolt magyar (Egyedi Ikarus) elektromos buszt közpénzen rendesen összerakja – a csődbe ment gyártó helyett.

A cikket kommentelheti az alábbi Facebook-link alatt:

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?