Nem teljesen költöznek el a buszok a Batthyány térről
A Batthyány tér buszpályaudvar jellegének csökkentése, a gyalogosfelületek növelése régi igény, mellyel közlekedésszervezőként is egyet tud érteni a Budapesti Közlekedési Közpon, írta a cég lapunk érdeklődésére, miután kiderült, hogy az I. kerület parkot tervez a buszok által is használt téren.
A BKK szerint fontos, hogy egy metró-, HÉV- és villamoscsomópontot gyalogosan és kerékpárral is legalább annyira kényelmesen lehessen használni, mint autóbusszal.
Mint írják, a tervezés folyamatában végig részt vettek az érintett fővárosi cégek is. Az autóbuszok le- és felszállóhelyeit, valamint az autóbuszok tárolását racionalizálják. Az induló és érkező állomások a tér északi oldalán kapnak helyet, a metróállomás épülete és a Szent Anna templom közötti területen pedig megszűnik a közúti forgalom, helyét gyalogos- és zöldfelület veszi át.
A téren nem várakoznak majd azok az autóbuszok, amelyek nincsenek szolgálatban, ezt az üzemi feladatot a rakparton, a villamosvágányok mellett kialakított tárolóhelyek veszik át.
A Fővárosi Önkormányzat a Batthyány tér átépítésére a TÉR_KÖZ pályázat keretében nyújt forrást az I. kerületi Önkormányzat számára.