Miről lehet felismerni az új pesti trolibuszt?
Tavaly december 5-én büszkén számolt be a BKK arról, hogy megérkezett az első csuklós Solaris–Škoda trolibusz abból a 21 darabos trolibuszflottából, amit vásárolt. A buszok nagyon jól néznek ki, vagányak és vörösek, mint egy Ferrari, de egy dologban nagyon magyarosra sikeredtek: öt hónap elteltével sem sikerült forgalomba állítani őket.

Az Omnibusz szakblog értesülése szerint ennek főként az az oka, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) utódszervezeténél, azaz az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Hatóságnál, olyan jól sikerült a bürokráciacsökkentés, hogy habár a korábbinál jóval több ember dolgozik a hatóságnál, de épp azoktól a szakemberektől váltak meg korábban, akik például az új trolibuszok forgalomba helyezési papírjait, engedélyeit kiállíthatnák. Így most az a faramuci helyzet állt elő, hogy a hazai hatóságok képtelenek kiállítani egy-egy típusbizonyítványt az új járművekhez.
Akár ezért, akár másért, de a buszok munkába állása tényleg nagyon elhúzódik. A Solarisok korábbi típusát két hónap alatt forgalomba állították Budapesten, de Vilniusban például ehhez csak három hét kellett.