Pár nap, és újra az autósoké az Etele út
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az útburkolati jelek felfestésének befejezése május közepére várható. Ettől az időponttól a gépjárművel közlekedők ismét mindkét irányban használhatják az Etele utat a Fehérvári út és a Somogyi út közötti szakaszon. A jelenleg módosított útvonalon közlekedő buszok is az eredeti nyomvonalukon közlekednek majd.
A vágányzóna füvesítése, az üzemeltetési költségek optimalizálása érdekében, 2019 májusában fejeződik be. Az utas nélküli próbajáratok tervezetten 2019. júniusban indulnak, ezek sikeressége és a járművezetők oktatásának megtörténte után előre láthatóan 2019. július közepén indul a villamosforgalom az új szakaszon.
Eddig elkészült a teljes vágányépítés a Fehérvári úttól az Etele térig, a peronok burkolata ( Bikás park, Bártfai utca, végállomás), a perontetők szerkezete, megépült az útpálya és a vágány közötti szegély és gömbsüvegsor. Elkészültek az Etele téri végállomás vágánykapcsolatai is. Az útépítési munkákkal végeztek az Etele úton.
Átépült az Etele út 17-49. előtti tér, illetve az Etele park, ahol új sétányok létesültek, elkészült egy rendezvénytér vízijátékkal, valamint a zöldfelület is megújult. Elültették az összes fát és cserjét, a kerületi fapótlásokat is elvégezték.
A Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában megépült egy föld alá süllyesztett áramátalakító, ami a középfeszültségű hálózatról képes táplálni az új villamosszakaszt, illetve esetleges üzemkiesések esetén a Fehérvári úti villamos forgalmának energiaellátását is át tudja vállalni.
A villamosvonal fejlesztése a folyamatban lévő villamos járműbeszerzéssel összhangban valósul meg: a tervek szerint 2019 végéig a CAF leszállítja azt az öt darab vadonatúj, 56 méteres, alacsonypadlós, légkondicionált, az 1-es villamos vonalán már közlekedő CAF URBOS 3/9 típussal megegyező villamosszerelvényt.
Az új villamosszakasz megvalósításával összhangban, a térség fejlesztésének részeként megújul a Fehérvári út a Hamzsabégi út – Lecke utca és a Csurgói út – Kondorosi út között: Új burkolatot kap az úttest és a járda is, mindkét irányban kerékpársávot alakítanak ki, továbbá új jelzőlámpás csomópont létesül az Ulászló utcánál.
Az 1-es villamos és a Fehérvári úton közlekedő villamosok közötti kedvezőbb átszállási kapcsolat biztosítása érdekében az Etele út/Fehérvári úti megálló – peronon belül - 28 m-rel közelebb kerül a Hengermalom úthoz.
Az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig projekt a fővárosi önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A 8,6 milliárd forintos teljes projekt megvalósítását az Európai Unió 8 milliárd forinttal támogatja.