A kormány követendő példaként hozta fel Brüsszelt
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A kormány szerda délután részletesen is kifejtette véleményét a Giro d'Italia olasz kerékpáros körverseny magyarországi szakaszának szükségességéről azután, hogy reggel a Népszava megírta, a szervezésért felelős Révész Máriusz szerint sem lesz egyszerű beleférni a Giro d'Italia Magyarország megrendezésére biztosított 7,8 milliárd forintos keretösszegbe, „de mindenképpen tartani kívánjuk a kereteket”.
Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosnak a Kormányzati Tájékoztatási Központon keresztül kiadott hosszú délutáni sajtóközleménye felhívja arra a figyelmet, hogy a háromhetes körversenyek külföldön induló Nagy Rajtjaira sokszor a városok pályáznak, és fizetik a költségeit, „nálunk a kormány állja a jelentkezés, az előkészítés és a versenyszervezés költségeit“. A tárgyalások, egyeztetések „folyamatosak, és rendben haladnak“ a Fővárosi Önkormányzattal, de még hátravan a pontos útvonal meghatározása – főleg azért, mivel a jelenlegi útvonalterv alsó rakparti szakaszának a Lánchíd alatti része a híd esetleges felújítása miatt még mindig kérdéses.
A kormány felhívja a főváros figyelmét arra, hogy "komolyan végig kell gondolni a május 9-10-i hétvége közlekedés ének szervezését", Ugyanis a Giro -n kívül ezen a hétvégén tartják Budapesten
- a női kézilabda Final Fourt,
- a 16 év - 16 kilométer Európai Uniós futást,
- é s másnap kezdődik az úszó-Európa-bajnokság is.
A kormány Brüsszel mintájára - 2019-ben a város a Tour de France nagy rajtjának hétvégéjén két napig ingyenessé tett e a közösségi közlekedés t – a fővárosnak is azt javasolja, hogy Budapesten is érdemes lenne ezt a lépést megfontolni. Ezen kívül a kormány szerint érdemes lenne a belvárostól távolabb parkolóhelyeket kialakítani, és közösségi közlekedéssel onnan behozni a szurkolókat a központba.
A kormány egyetértőleg idézi a Népszava által megkérdezett Szabados Gábor szakközgazdász t, aki szerint a Magyarországon rendezett sportesemények közül marketingérték és a ráfordított költség arányát tekintve a Giro a legértékesebb, mert
gyakorlatilag egy turistafilm forog Budapestről órákon keresztül, amit sok millióan néznek világszerte,
a bicikliversenyeket ráadásul különösen a tehetősebbek követik , akik körében nagyobb az esélye annak, hogy az esemény után ellátogatnak Budapestre.
Ahogy arról írtunk, ta valy áprilisban vált hivatalossá, hogy 2020-ban Budapesté lesz az olasz kerékpáros körverseny Nagy Rajtja (Grande Partenza), és Magyarország három szakaszt rendezhet meg a 21-ből. Ugyanakkor a főváros korábbi vezetése a versennyel kapcsolatos koordinációval kapcsolatban sem írásos szándéknyilatkozatot, sem semmilyen elköteleződést nem tett, ezért az együttműködés kereteit még csak most, 100 nappal a verseny kezdete előtt kell megteremteni.