Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hétszáz-féle módosítást léptette életbe a tömegközlekedésben

2008.09.06. 12:25
Szombaton több mint 700 változás lépett életbe a főváros tömegközlekedésében, elindulnak például az egész várost átszelő buszjáratok, és meghosszabbodik a metrók üzemideje, változnak a járatszámok és az útvonalak is, számolt be az Inforádió.

Alaposan oda kell figyelniük a hétfőn munkába és iskolába induló tömegeknek, ugyanis a BKV, mintegy 700 változást életbe léptetve alaposan felforgatta a tömegközlekedés fő járatait. A paraméterkönyv-változás értelmében szombattól közlekednek azok a buszjáratok Budapesten, amelyek lehetővé teszik, hogy a város egyik feléből a másikba átszállás nélkül lehessen eljutni, tudta meg az Inforádió.

A metrók üzemideje meghosszabbodik, menetrendjük esténként egységes lesz: tízpercenként indulnak majd a végállomásokról, és az utolsó szerelvények bevárják egymást a Deák Ferenc téren.

Újdonság az is, hogy a 6-os villamos éjjel fél 1-ig közlekedik majd, csak azután veszik át feladatukat a 906-os éjszakai buszok. Emellett meghosszabbodik például az 5-ös busz útvonala is, amely a Pasaréti térről indulva érinti majd a 2-es és a 3-as metró vonalát, és Rákospalotáig közlekedik, magyarázta az Inforádiónak a BKV szóvivője.

Összekapcsolták a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalait, ezzel egy 20 kilométeres tömegközlekedési útvonalat hoztak létre Óbuda és Kőbánya között. Összevonták az 5-ös, a 67V és a 25-ös autóbusz vonalait, a 78-as troli pedig hosszabb üzemidőben közlekedik.

A BKV paraméterkönyve 18 éve nem változott ennyit, ezért a társaságnál számítottak arra, hogy az újdonságok sokak számára meghökkentőek lesznek - ismerte el Szilágyi Károly, megjegyezve: a cél az volt, hogy a fővárosban élők és közlekedők, illetve az érintett önkormányzatok igényeinek megfelelően módosuljon a járatok menetrendje.

Szilágyi Károly elmondta: a két ütemben bevezetett változásokról egymilliónál is több tájékoztató füzetet nyomtattak ki - 250 ezer háztartásba, ahol nyugdíjasok élnek, postai úton juttatták el azt -, és több mint 260 ezer családot hívtak fel. A BKV emellett a saját holnapján is közzétette az információkat. (Ám vigyázat, a netes tájékoztatóban rengeteg a pontatlanság és a hiba.)