A BKV felügyelő bizottsága több hiányosságot is talált az ügyben. Az Alfabusz például nem adott szerződési biztosítékot, illetve a szerződés-tervezet nem volt összhangban a tenderkiírással, mondta Székely Gábor, az fb elnöke.
Közbeszerzési jogi értelemben nem találtak összeférhetetlenséget Antal Attilánál. Székely Gábor azonban elmondta: a vezérigazgatónak mindenképpen tudatnia kellett volna, hogy fia kapcsolatban áll a tender egyetlen jelentkezőjével.
A felügyelő bizottság vizsgálta a buszvásárlás szükségességét is, és arra a következtetésre jutott, hogy indokolt volt a használt Volvo csuklósbuszok megvételének terve. A megajánlott árról sokak úgy nyilatkoztak, hogy az lényegesen meghaladja a 4-5 éves használt járművek piaci értékét. Székely Gábor elmondta, hogy ebben a kérdésben most nem döntöttek, de felkérték a BKV-t, hogy készíttessen külön szakvéleményt erről.
A felügyelő bizottság több hibát is talált az ügy nyilvánosság előtti kommunikációjában, közölte az fb-elnök. Végezetül a testület arra kérte fel az igazgatóságot és a vezérigazgatót, hogy vizsgálják meg, a történtek szükségessé tesznek-e személyi felelősségre vonást.
A felügyelő bizottság megvizsgálja a BKV összes tanácsadói szerződését is, mondta az Indexnek Székely Gábor, az fb elnöke.