'Ne minősítsen, ne rágalmazzon'

2005.08.31. 13:52
"Az, ami a Kontroll elejére került, egy igen sajátos történet" - nyilatkozta Aba Botond a filmszerepléséről, amit egyszerre tart ironikusnak, komolynak és gáznak. Az egyik legnagyobb "személyes céljaként" a járművek tisztaságát nevezte meg.

"Aba úr! Nem ég le a képéről a bőr, amikor egy több tízmilliárdos veszteséget termelő állami cég vezetőjeként felmarkol 20 millió forint prémiumot minden év végén?" - tette fel a kérdést menne a BKV vezérigazgatójának.

Ne minősítsen, ne rágalmazzon

Aba Botond - aki nem kérte a gépeléssel megbízott újságíró segítségét, maga ült a gép elé - visszafogottan válaszolt: "Tisztelt Uram/Hölgyem! (Idézőjel nélkül)Szerintem Ön nem tudja, hogy én mire, mennyit kaptam. Itt tehát a tájékoztatásban is hiba van. Kíváncsi lennék, hogy Ön tudja-e menyit keres a párizsi vagy a londoni igazgató. Vagy mennyit keres egy bankigazgató itt Budapesten. Tényleg, Ön szerint ezt az állást mennyiért kellene csinálni?

A vezérigazgató különben meg volt lepődve azon, hogy ennél durvább kérdést nem kapott a fórumozóktól, mint bevallotta, ennél sokkal rosszabbra számított. Azért szívta a fogát mantecken, aki "milliárdos károkozással", "kritikán aluli munkával" vádolta meg. "Ha Önnek az én működésem nem tetszik, akkor mondjon konkrét adatokat, érveket és nevezze meg az én felelősségemet ebben az adott feltételrendszer mellett. Ha pedig ezeket az információkat nem ismeri, akkor ne minősítsen, ne rágalmazzon névtelenül."

Bonyolult ügy

Aba Botond többnyire határozott válaszokat adott olvasóink kérdéseire, kivéve, amikor a Kontroll című filmben elmondott bevezetőjéről kérdezték: "Az, ami a Kontroll elejére került, egy igen sajátos történet - hangzott a válasz. "Másutt válaszoltam, hogy közzé fogom tenni a honlapunkon az igaz történetet. Irónia is, komoly is és bizonyos értelemben gáz is. De nem úgy, ahogy Ön gondolja. Hadd kérdezzek vissza? Ön szerint löktek már utast a budapesti metró alá? Tudtommal nem és ne is legyen így! Akkor most a film valóság vagy fikció? Mindenestere számos film foglalkozott a WTC elleni terrortámadással... Szóval az ügy bonyolult..."


Fogós kérdés (Fotó: Nagy Attila)

A vezérigazgató tetszését is elnyerte cosmic kérdése a jó tündérről, aki teljesítené egy kívánságát. "Nekem mint üzemeltetőnek a vadiúj járműpark lenne a legfontosabb, de ha a fejlesztés is az én asztalomon lenne, akkor a szentendrei és ráckevei hév összekötésére szavaznék a Belváros alatt - írta a BKV vezetője. "Magyarország arculata szempontjából pedig Ferihegy az első. Szóval nemcsak ez, hanem azok is."

A járművek tisztaságára vonatkozó kérdésnél azonban Aba Botondnak egy másik nagy álma is kiderült, vagyis szeretné, ha a járművek sokkal tisztábbak lennének a jelenleginél. "Nekem ez az egyik legnagyobb személyes célom. Évek óta gyilkoljuk a takarító cégeket. Most saját cég alapításán gondolkodunk. Talán egyszer sikerül."

Ne irigyelje!

Az ellenőrökről több kérdés is érkezett, naná, slágertéma. Ellenőr - vagy közeli hozzátartozója - is írt, rendőri védelmet követelve, de kritika is érte a vörös karszalagosok munkáját. Az idegenforgalomnak okozott állítólagos károkra Aba így válaszolt: "Volt-e jegye a külföldinek? Ha nem volt, ki fizeti ki a büntetést? Én láttam New Yorkban, Párizsban és Münchenben a jegyellenőrök akcióit. Ne irigyelje!"

Volt, aki aziránt érdeklődött, hogy lehet-e a szerdától átszervezett éjszakai járatokon bliccelni. A válasz kiábrándító volt: "Jegyellenőrök az éjszakai járatokon is dolgoznak, nem árt tehát jegyet vagy bérletet váltani."

Az online interjún szóba került minden, ami tömegközlekedés: Hogyan lehet igényelni mozgássérült taxit? Miért nem lehet fényképezni a buszvégállomáson? Miért nem járhat sűrűbben az 50-es villamos? Az összes kérdést és Aba Botond válaszait itt olvashatják.

Combino, Solaris

Néhány aktuális kérdés még a teljesség igénye nélkül. Miért néznek ki ugyanúgy a felújított metrómegállók? "A zsűri egyhangúan ezt a formatervet fogadta el. Szerintem csak elsőre azonosak az állomások, később az utasok egyértelműen be fogják azonosítani az új, de eltérő formai jegyeket."


Aba Botond válaszol (Fotó: Nagy Attila)

Mikor érkezik az első Combino villamos? "Az első két Combino 2006 márciusában érkezik és rövid próbák után (2-3 hét) forgalomba is áll. Kb. júliustól kezdve havonta 2-3 db érkezik folyamatosan, amíg mind a 40 meg nem jön."

Mikor érkeznek a Solaris trolibuszok? "2006-ban 10 db Solaris trolibusz beszerzése szerepel terveinkben. Várhatóan a 76-os és 74-es vonalán fognak járni."

A belső kommunikációs rendszeren belül

Aba Botond az előre eltervezettnél jóval több időt töltött szerkesztőségünkben. A búcsú mégis kurtára sikerült. Az utolsó megválaszolt kérdést egy buszvezető tette fel: "Hogy lehet megengedni olyat egy ilyen neves cégnek, mint a BKV, hogy egy vezető ember olyat csináljon, hogy a járművezetők által leadott mobiltelefonszámon, amin el lehet őket érni, amit szívességből adtak le, hogy elérjék őket ha, kell, erre a tisztelt Szirmay Tamás (a BKV Rt. vezérigazgató-helyettese - a szerk.) felhívja őket munka közben, és aki felveszi, (akár végállomáson áll, akár head settel rendelkezik) azt feljelenti, és levonnak tőle 100-200 óra forgalmi juttatást."

Aba Botond vett egy mély lélegzetet és ezt írta: "Az Ön kérdésére a választ inkább a vállalat belső kommunikációs rendszerén belül adnám meg. Mondjuk idő hiányában. Nekem most el kell köszönnöm az Olvasóktól."