További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A két biztonsági szolgálatos elmondta, az Árpád-hídi megálló stábjának többi tagja sem rajong az új szolgáltatásért. "Utálják, mint a szart" - fogalmazott egyikük. A forgalmi ügyelet dolgozóinak ellenérzései a biztonsági szolgálatosok szerint abból fakadnak, hogy reggelente nekik kell beállítani a hangosító automatikát.
"Mi néznivaló van egy ilyen alagútban?" Más volt a véleménye a Nyugatinál és az Árpád hídnál találomra megszólított utasoknak. A 23 éves Gábor első alkalommal egy átbulizott éjszaka után hallotta az Alagút FM-et. Akkor nem értette, honnan is jöhet a furcsa hang, ma már azonban úgy gondolja, az adás enyhíti a várakozás perceinek egyhangúságát, hiszen "mi néznivaló van egy ilyen alagútban?" A 29 éves Gyula, aki a Nyugati téri peronon közvetlenül a hangszóró alatt helyezkedett el, elmondta, most figyelt fel először az új szolgáltatásra és egyértelműen "pozitívan értékeli". A középiskolás Rácz József is üdvözölte az Alagút FM megjelenését, bár "kicsit pörgősebb" zenékre vágyik.
Az Index egyik munkatársa naponta megfordul az Árpád hídi metrómegállóban, és rendkívül idegesítőnek tartja az állandó zajt: "engem rettenetesen zavar az Alagút FM. Nemcsak azért, mert a legtrágyább magyar slágerek bömbölnek a telefonközpontok kapcsolási zenéjéhez hasonló minőségben a hangszórókból, hanem azért is, mert nincs hova menekülni előle. A gyenge slágerek ráadásul egész napra megragadnak az ember fejében."
"Impulzust kívánunk adni"
Az alagutakban egyébként metróérzékelőket szereltek fel; ha bármelyik irányból szerelvény érkezik, az adás automatikusan leáll. Szintén szünetel a műsor, ha az ügyeleti irodán szolgálati közleményeket olvasnak be. A híreket a Sláger Rádiótól kapják, a zenéket saját adatbázisukból töltik le. Az utasok életkori eloszlását vizsgáló előzetes felmérések alapján az elmúlt harminc év slágereit adják, kerülve a szélsőségeket, úgyis mint a metált vagy a gépzenét, mondta Németh. Azok, akik nem kérnek a rádióból, a matricával jelölt csendes zónákban húzódhatnak meg.
A múlt pénteki indulás óta még nem érkeztek visszajelzések a céghez, mivel az állomásokon elhelyezett közvélemény-kutató szórólapot hetente egyszer gyűjtik össze. Ha kedvező véleményeket kapnak, a június 30-ig tartó kísérleti időszak leteltével a hármas metró további nyolc állomásán vezetik be az új szolgáltatást. Németh László elmondta, a BKV-t az elmúlt években több cég is megkereste hasonló ötlettel, de végül az ő koncepciójuk nyerte el a vállalat tetszését, igaz másfél évig tárgyaltak, mielött beindították az adást.
"Meg kell szokniuk"
Az Index helyszíni tudósítójának szerencséje volt, mert ottjártakor éppen Madonna Don't Tell Me című száma szólt. A Nyugati téri forgalmi ügyelet alkalmazottai nem szívesen nyilatkoztak, de megmutatták azt a szórólapot, amelyen az utasok közölhetik észrevételeiket az Alagút FM-mel kapcsolatban, és amely az állomás területén szerda délelőtt sehol nem volt beszerezhető. Arra a kérdésre, hogy milyen visszajelzések érkeztek eddig az utasoktól, a forgalmi ügyelet egyik hölgy munkatársa csak annyit mondott: "Meg kell szokniuk".
Nem érzik feleslegesnek a metrószerelvények által szaggatott adás sugárzását az Alagút FM képviselői. A cég marketing-tanácsadója, Dr. Németh László elmondta, impulzust kívánnak adni a sietős utasoknak, éppen ezért jelentkeznek negyedóránként csupán harminc-negyven másodperces hírblokkokkal, amelyeket 2-3 óránként firssítenek.
Kattintson a nagyításhoz!