További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Elképesztő helyzetben van a BKV. 78 milliárdos adósság, a Nagykörúton lerohadó villamosok, a főpolgármester szerint szanálni kell a céget. Ilyen körülmények között mi lesz az első dolga az új vállalatvezérnek? Járatokat fog ritkítani?
Szó sincs járatritkításról. Átszervezésre szükség lesz, de a szolgáltatási színvonalat nem csökkentjük.
Mik lesznek a szervezeti változások?
Ezekről a következő száz napban tárgyalok az érdekeltekkel. Terveim vannak, de a részleteket a munkavállalókkal, a tulajdonossal és többi partnerrel szeretném előbb egyeztetni. Biztosan számítok a frontvonalban dolgozók segítségére és munkájára, a forgalomirányítókra, a karbantartókra, a szerelőkre és a járművezetőkre. Ők a BKV arcai. De az átszervezéshez várom a budapestiek ötleteit is a erre a mailcímre, illetve a www.budapest.hu honlapon.
Ha a részletekről nem is lehet még tudni semmit, az bizonyos, hogy sokak szerint hosszabb járatokra, kevesebb átszállásra lenne szükség, és akkor kapacitások szabadulnának fel.
Ezzel egyetértek. Ha racionálisabban szerveznénk meg a BKV-t, az utasok nem érzékelnének szolgáltatáscsökkenést. És így a cég működési költségei drasztikusan csökkennének, kevesebbet kellene költeni a szervizelésre és karbantartásra, sőt a beszerzésekre is.
Aba Botond és Antal Attila
A Combinók botránya, a nagykörúti felsővezeték-felújításokkal együtt vezetett elődje bukásához. Mit tervez ebben az ügyben?
Átnézem az iratokat, és csak azután mondhatok véleményt. Alaposan át fogom tanulmányozni a dokumentumokat.
Vitás ügy a négyes metró is. Mi lesz a sorsa a beruházásnak?
A kötött pályás közlekedés fejlesztése az egyik legfontosabb célom. Ebbe illeszkedik a metróépítés is. Az ügyeket előbb itt is át kell vizsgálnom, hiszen tisztázni kell, ki, miből és mennyiért építi majd a metrót.
Arról hallani ismét, hogy távozni fog a négyes metró projektirodájának vezetője. Igaz ez a hír?
Személyi kérdésekről nem nyilatkozom.
Ön eddig a Nógrád Volán élén állt, és a veszteséges cégből enyhe nyereséggel gazdálkodó vállalatot csinált. Kevesen tudják viszont, hogy a Nógrád Volán alvállalkozója a BKV-nak.
Ez így van. Újpesten működtet a Nógrád Volán néhány járatot a fővárosi cég megbízásából, így már korábban is szereztem némi tapasztalatot a budapesti tömegközlekedésről.
A Nógrád Volán előtt egy kevésbé sikeres vállalkozás, az Est.Taxi élén is állt. Mi okozta a cég vesztét?
Az Est.Taxi egy korát megelőző kezdeményezés volt, ami végül a tulajdonosok szándékai miatt fejezte be működését. Az alapötlet tőlem származott, hiszen a Főtaxi élén töltött évek után egy új céget akartam létrehozni. GPS-szel szereltük fel az autókat, egységes arculat, egységes járműpark jellemezte a flottát, ügyeltünk a sofőrök ruházatára, kinézetére, a nyelvtudásukra. A tulajdonosok azonban végül úgy döntöttek, más befektetéseket támogatnak, nem az Est.Taxit. De ekkor én már nem voltam a cég alkalmazásában.
Sokat beszélnek a Budapesti Közlekedési Szövetségről (BKSZ). Ez azonban másfél évtizede nagyrészt ígéret maradt. A MÁV, a Volán és a BKV mindössze az egyesített bérlet bevezetéséig jutott el, a közös tarifarendszer, a járatok összehangolása elmaradt. Ön mint az egyik Volán-társaság eddigi vezetője, többet tehet majd a BKSZ-ért?
Ebben nem én döntök. Az ellátási kötelezetteknek, vagyis a tulajdonosoknak, az államnak és a fővárosnak kell megegyezniük az összehangolásról. Persze mást sem szeretnék jobban, mint a vonatok, a távolsági buszok és a BKV-járatok menetrendjének és vonalainak egymáshoz igazítását. Ha sikerülne ezt elérni, akkor hely szabadulna fel például az elővárosi utakon, és a forgalom is gyorsabban bonyolódhatna. Az egyik legfontosabb célom az, hogy az agglomerációs településeket is minél nagyobb arányban bekapcsoljuk a budapesti tömegközlekedésbe, és így a központi régió közösségi közlekedéségének szíve és motorja legyen a BKV.