Ugyanakkor Kocsis István hozzáteszi, hogy az A6-os bérléséhez alapul szolgáló ár 8 millió forinttal kevesebb volt, mint ami a sajtóban megjelent. A cégautó biztosítása az igazgató munkaszerződésében szerepel, és teljesen szabályosan történt.
Mint arról az Index múlt hét pénteken beszámolt, a BKV nemrég kinevezett vezérigazgatója számára egy felső kategóriás gépkocsit (becslés szerint 20 millió forint értékű Audi A6 TDI 3000 extrákkal) bérel a közlekedési cég.
A cég szolgálati gépkocsiparkja egyébként Renault Lagunákból áll (körülbelül 20 darab). Renault Lagunát használt korábban Aba Botond vezérigazgató, és Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató is. Antal Attila saját Rover 75-ösét használta vezérigazgatósága idején.
A cikk után Demszky Gábor főpolgármester levélben szólította önmérsékletre a BKV vezérigazgatóját, Kocsis Istvánt. Véleménye szerint egy BKV-hoz hasonló költségvetésű magáncég első emberének valóban járna egy hasonló vagy még jobb szolgálati autó, a közlekedési vállalat viszont közpénzekből gazdálkodik, és nehéz anyagi helyzetben van. Ám megjegyezte: az egyre drágább jegyet váltó utasoknak "nehéz lenne elmagyarázni, miért jár drága, új autóval a BKV vezetője".
A gépkocsibérlést Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője is bírálta. A politikus kijelentette: ha a vezérigazgató nem szünteti meg a bérletet, akkor nem számíthat az ellenzék támogatására.
Demszky Gábor üdvözli, hogy felvetését megfogadva a BKV vezérigazgatója azonnali hatállyal felmondta a cég által bérelt, személyi használatú Audi A6-os luxus gépkocsijának a bérletét. A főpolgármester az MTI-nek elmondta: Kocsis István vezérigazgató bölcs döntést hozott, amikor kezdeményezésére megszüntette ennek a gépkocsinak a bérletét. Hozzátette, azt reméli, hogy a vezérigazgatónak sikerül elérnie a célját és nyereségessé teszi a BKV-t. "Ezzel az ügyet a magam részéről lezártnak tekintem", szögezte le.