A tavaly decemberben elfogadott rendelet a belváros számos pontjáról kitiltotta a teherautókat, a meglévő korlátozásokat pedig még tovább szigorította, a díjak drasztikus emelése mellett. Petykó Zoltán szerint a rendelet hatástanulmányok nélkül, a fuvarozók és civil szervezetek megkérdezése nélkül vezették be.
Átgondolatlan és irreális, ezért sürgősen fel kellene függeszteni, és egyeztetést kezdeményezni a szakma képviselőivel - mondta. Az élelmiszeripari- , szemétszállító és költöztető cégeket nem lehet kiszorítani a fővárosból: ha nem hajthatnak be valahova egy 7,5 tonnás teherautóval, öt másfél tonnás járművet fognak útnak indítani, amely csak tovább növeli a légszennyezést - közölte a szakember.
A fuvarozók egyetértenek abban, hogy a rendeletet nem lehetett volna bevezetni addig, amíg át nem adják az M0-ás körgyűrűt. A döntéshozóknak tudomásul kell venniük, hogy az EU bővülésével erősen megnőtt az ország tranzitforgalma, és mivel minden a fővároson keresztül jut tovább, mindenekelőtt azt kellene megoldani, hogy ez a forgalom ne Budapesten keresztül bonyolódjon - hangsúlyozta a kamara elnöke.
Petykó Zoltán egy hosszú távú stratégiai tervezéssel foglalkozó intézet felállítását kezdeményezi, amely a megrendelőtől függetlenül vázolná Budapest fejlesztési lehetőségeit. A főváros adottságai miatt legalább 4-5 évre előre kell tervezni, napi szinten képtelenség úrrá lenni a közlekedési problémákon - mondta.