Módosítanának a főváros behajtási rendeletén

2008.02.27. 16:09
A főváros új behajtási rendeletének visszavonását követeli a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara. A vállalkozók és kereskedők úgy vélik, a szigorításokkal nem oldódnak meg a környezetszennyezési problémák, a díjak drasztikus emelése azonban rengeteg kis- és középvállakozást hoz nehéz helyzetbe. A plusz költségeket ráadásul kénytelenek lesznek továbbterhelni a megrendelőkre és a fogyasztókra.

A tavaly decemberben elfogadott rendelet a belváros számos pontjáról kitiltotta a teherautókat, a meglévő korlátozásokat pedig még tovább szigorította, a díjak drasztikus emelése mellett. Petykó Zoltán szerint a rendelet hatástanulmányok nélkül, a fuvarozók és civil szervezetek megkérdezése nélkül vezették be.

Átgondolatlan és irreális, ezért sürgősen fel kellene függeszteni, és egyeztetést kezdeményezni a szakma képviselőivel - mondta. Az élelmiszeripari- , szemétszállító és költöztető cégeket nem lehet kiszorítani a fővárosból: ha nem hajthatnak be valahova egy 7,5 tonnás teherautóval, öt másfél tonnás járművet fognak útnak indítani, amely csak tovább növeli a légszennyezést - közölte a szakember.

A fuvarozók egyetértenek abban, hogy a rendeletet nem lehetett volna bevezetni addig, amíg át nem adják az M0-ás körgyűrűt. A döntéshozóknak tudomásul kell venniük, hogy az EU bővülésével erősen megnőtt az ország tranzitforgalma, és mivel minden a fővároson keresztül jut tovább, mindenekelőtt azt kellene megoldani, hogy ez a forgalom ne Budapesten keresztül bonyolódjon - hangsúlyozta a kamara elnöke.

Petykó Zoltán egy hosszú távú stratégiai tervezéssel foglalkozó intézet felállítását kezdeményezi, amely a megrendelőtől függetlenül vázolná Budapest fejlesztési lehetőségeit. A főváros adottságai miatt legalább 4-5 évre előre kell tervezni, napi szinten képtelenség úrrá lenni a közlekedési problémákon - mondta.